Mediamarkt öppnar i Uppsala 25 Mars

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Mediamarkt öppnar som sagt den 25:e mars. Nån som vet vad de kommer att ha för öppningserbjudande? Bor i Gävle o tänkte åka dit. Skall man hänga på låset? De brukar ju släppa sina annonser samma dag i dagspress. Man får väl åka dit vilket som o chansa.:)

Enda bra med Mediamarkt är det stora utbudet. De har verkligen mycket saker. Dock syns det på priserna också. Visst, de kör kampanjerbjudanden men annars så ligger de iaf 10-20% över t.ex elgiganten (som utöver bra priser faktiskt har ruskigt bra service efter köp, reklamationer etc).
Men det kanske inte är så konstigt att mm har högre priser om man kollar på ägarstrukturen (samma ägare som av Expert).

Efter att ha träffat chefen för ett lokalt mediamarkt-varuhus har jag helt och hållet tappat förtroendet för den firman. Finns säkert vettigare varuhuschefer iofs men kändes delvis som systemfel.

Enda bra med Mediamarkt är det stora utbudet. De har verkligen mycket saker. Dock syns det på priserna också. Visst, de kör kampanjerbjudanden men annars så ligger de iaf 10-20% över t.ex elgiganten (som utöver bra priser faktiskt har ruskigt bra service efter köp, reklamationer etc).
Men det kanske inte är så konstigt att mm har högre priser om man kollar på ägarstrukturen (samma ägare som av Expert).

Ja förutom sina specialerbjudanden är dom dyrare på allt. Tex en hdmisladd till xbox som dom tar 549 kr för och EG bara tar 349 för

Nu tänkte ju jag bara handla där den 25:e . Handlar bara där det är billigast. Spelar ingen roll om det är OnOff, EG,Siba,MediaM, Exp etc. Är ute efter en 50 tum plasma o en Blå laser.

Jag fattar inte vad folk babblar om, att de skulle vara dyra. Min erfarenhet är att de är billigast av alla fysiska affärer, har solklart störst utbud, allt framme för demo.
Jag har köpt GPS, GSM, datagrejer, husgållsgrejer och massa annat tjafs där. Oftast klår de billigaste på prisjakt.nu eller pricerunner så ovan inlägg är obegripliga för mig.

:confused:

I princip kan Elgiganten, ONOFF, SIBA och de andra ställena stänga nu är min uppfattning, jag sätter aldrig min fot där igen i alla fall.

Jag fattar inte vad folk babblar om, att de skulle vara dyra. Min erfarenhet är att de är billigast av alla fysiska affärer, har solklart störst utbud, allt framme för demo.
Jag har köpt GPS, GSM, datagrejer, husgållsgrejer och massa annat tjafs där. Oftast klår de billigaste på prisjakt.nu eller pricerunner så ovan inlägg är obegripliga för mig.

:confused:

I princip kan Elgiganten, ONOFF, SIBA och de andra ställena stänga nu är min uppfattning, jag sätter aldrig min fot där igen i alla fall.

Åfan, helt och hållet mot min uppfattning av dem. Jag handlar rätt mycket elektronik både privat och inom jobb och mestadels över nätet för att det är smidigt men Mediamarkt handlar jag bara på om det är kampanjer då de annars brukar vara dyrare.
Hittills jag har iofs handlat jäkligt mycket på Mediamarkt, dels för att de har varit billiga på sina kampanjer (3 tv-apparater, dvd's, PS3's, Wii, köksfläkt mm) men även för att de har en del grejer som andra inte har. Men inte för priset skull annars.

Har de prisgaranti? För isåfall så blir de ju automatiskt billigare om någon annan kränger samma grejer.

edit/ Siba kan ju stänga för de är väl aldrig billigast? Dåligt utbud, dålig service *de ställen jag har besökt* och fula kläder/logga :mad:
Mediamarkt vinner litegrann på att de har rätt snygga tjejer anställda, Elgiganten har ju nästan uteslutande killar känns det som...

Last edited:
Nu vet jag inte om det gäller hela MM men i de MM affärer jag handlat i har de matchat priser mot prisjakt.nu. Kraven är dock att det ska vara en fysisk butik och att det ska finnas i lager.

Ja, precis så.
Dessutom har de inte samordnad prissättning mellan alla stockholmsbutiker så varorna kan kosta olika i olika butiker (!). Åkte först till Barkarby för att köpa GPS, den var slut, åkte till KK: slut. Då åkte jag till Nacka, dit jag borde åkt från början förstås då det är både närmst och trevligast men där var den dyrare än på de andra ställena. Men de sålde till "rätt" pris ändå.

Tycker att MM är hur bra som helst, kanske inte alltid billigast på allt, men kanonbra demoavdelning.
Om man pallar med allt sunkigt folk så är öppningsdagarna bra, kommer inte ihåg hur mkt dem sålde för den första dagen när de öppnade i Malmö, men det var endå en hög med miljoner som de gick back den dagen.. :tummenupp

Media Markt är ett satans påfund. Likt Peter Antoine, som de så gärna vill profilera sig med.
Tysk brötchenstruktur med värdelösa säljare.

Internethandel ftw!1

MM har prisgaranti. Dessutom en bättre sådan än Elgiganten, Onoff etc.
Jag var inne och köpte en extern blixt, då ändrade han priset på hela kedjan, alla butiker. EG ändrar ju bara priset för kunden som frågar, nästa kund får pröjsa det som står på skylten.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025