Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det här vågar man väl egentligen inte säga här på Sporthoj, men jag vet det fan om jag inte hellre skulle vilja ha McLaren bilen framför hojen...![]()
Ytterligare ett hoj vs bil test där hojen ser ut att hålla ett tempo man kan matcha med en hand på styret. Fick aphänga för att lyckas dutta i knät vid apex typ..
Gassa faan
Ytterligare ett hoj vs bil test där hojen ser ut att hålla ett tempo man kan matcha med en hand på styret. Fick aphänga för att lyckas dutta i knät vid apex typ..
Gassa faan
Håller med om att det kan gå mycket fortare men jag vill gärna se dig köra fortare med en hand
Låter ju så enkelt på något vis.
Måste vara rätt svårt att hitta en mc-förare som verkligen kan ta max ur en hoj på bana.
Jämför man bilförare så är säkert skillnaden någon sekund på bana när det gäller en F1 förare vs en erfaren race förare i en sporbil.
På hoj däremot lär det skilja bra mycket mer, krävs så otroligt mycket mer av föraren.
Varvtider kanske är svårt att slå då om han nu bromsar rejält, svårt att matcha med en hand. Men kurvhastigheten ser man ju på häng+nedlägg att det inte går så fort. Kan man åka med knäskrap utan att tjippa efter andan med en hand så jo, då har man ju ett högre tempo. Det där var ju typ "mellangrupp på bandag knäskrapstempo".
Såklart, men de presenterade ju killen som duktig, och att knappt kunna dutta ner knät trots aphäng säger att det inte gick fortare än högt mellangruppstempo på våra bandagar.
Men, som vanligt så är det ju vad man kan vänta sig när ett bilmagasin sätter upp "testet".
Å andra sidan är det nog lite orealistiskt att inte bilen är betydligt snabbare också, om nån orkar så jämför tiderna från nån tävling med rookies (i bil) på Cadwell för att få en referens. Om varken bilen eller hojen var nära sina gränser, vad var då testet liksom? Förutom ett helt meningslöst test av två mediokra förares förmåga som sen styrde över fokus på fordonen, vilket då blir helt irrrelevant.
Eftersom Agile nu hävdar att han kan matcha denna hojförare och således även bilförare runt Caldwell med en hand på styret så tycker jag att Sporthoj skall kräva detta av honom.Ytterligare ett hoj vs bil test där hojen ser ut att hålla ett tempo man kan matcha med en hand på styret. Fick aphänga för att lyckas dutta i knät vid apex typ..
Gassa faan
Se det lite med glimt i ögat, för det var så jag tolkade ditt inlägg.1. Jag skrev rätt tydligt att varvtider kan va svårt att matcha.
2. Ge mig en hoj och en bana så lovar jag mer nedlägg med en hand.
Att ens orka tjafsa pm det!
Tänk om du hade rastat en 270k hoj, med gatdäck och gatkostym?
Jag är säker på att du vågar köra hårdare med din CBR 600 men jag tycker ändå att föraren pinnar på rätt bra med tanke på omständigheterna, och att utgå från hans lutningsvinkel och komma fram till slutsatsen att han är långsam är väl inte sådär rätt?
Någon som har en aning om vad banan heter och vart den ligger? Då kanske man kan ta fram banrekordet på hoj och jämföra med 1.35 för att se om denna snubbe verkligen är snabb eller en för glad amatör
Någon som har en aning om vad banan heter och vart den ligger? Då kanske man kan ta fram banrekordet på hoj och jämföra med 1.35 för att se om denna snubbe verkligen är snabb eller en för glad amatör
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|