MC vs mopeder?

Flygan

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
ingen
Funderat på det en del och kände att jag bara var tvungen att ställa frågan.

Hur ser MC-förare på mopeder? finns där något "agg" mot mopedister eller är dom "lägre stående"? :)

T:ex så vinkar ju alla MC-förare till varandra lite som lastbilsförare blir ju ett "gäng" :) Men mopedister verkar få hålla sig utanför. Speciellt dom som trimmar tänker jag på nu.

Bara skoj att höra vad ni på "andra sidan" har att säga :)

Flygan
Medlem

Joinade: Jul 2009
Bor: Växjö
Hoj: ingen

Titta igenom forumet lite, vem vet du kanske hittar något om detta.

mopeder kör som rattfyllisar, tutar hela tiden och dessutom så har dom bara en av och på knapp.. dvs stå still eller åka.

tycker jag

inget speciellt agg, man ser sig själv för många år sen på något vis...
däremot så blir man trött när man ser dem komma i fullt ös med någon stackars liten tjej bakpå (utan hjälm) som inte vet bättre än att be att få gå istället.

Såg senast en igår utanför stan som dundrade genom en rondell och fick kast åt andra hållet på utgången av rondellen som han självklart stod på för fulla muggar. Nu gick det ju bra, men fy fan va ont det skulle göra att gå omkull i den hastigheten i sommarkläder,... tunna tunna shorts o linne typ. :död

Händer ibland annars att jag hälsar på moppefukkon oxo, why not.

Last edited:
sist jg såg en moped var igår (ja jag jobbar så är inte ute så mkt) i en rondell några hundra meter från mitt hus. jag fick då stanna och vänta på att tre stycken pers på en scooter hade kört genom rondellen åt fel håll för att jag sedan skulle kunna återuppta min vanliga rutt till jobbet

Är det mopederna som kör som rattfullisar?Sjävlgående eller?:fyllisar

har du inte hört talas om att man börjar gå över till etanoldrivna?:rolleyes:

Last edited:
Bristande respekt, kontroll och kunskap i trafiken bemöts med eternal damnation, det spelar ingen roll om det är mopedister, bilister, cyklister eller motorcyklister.

Heheh ok inte helt oväntat att folk har en sådan inställning mot mopedister då dom flesta faktiskt är helt lost..

Vilket gör det svårt för oss andra som är mer "seriösa" att inte dras under samma kam.

Hur ser ni på dom som anordnar träffar med seriösa race och klasser? dvs mopeder som man inte framför på gatan utan endast på bana.

Heheh ok inte helt oväntat att folk har en sådan inställning mot mopedister då dom flesta faktiskt är helt lost..

Vilket gör det svårt för oss andra som är mer "seriösa" att inte dras under samma kam.

Hur ser ni på dom som anordnar träffar med seriösa race och klasser? dvs mopeder som man inte framför på gatan utan endast på bana.
Patetiska små killar som tror dem är kungar på sina ünertrimmade moppar som drar allt direCkt!!!1:rolleyes:

Då är man ju blivande sporthojare :tummenupp

har du hört hur irriterande skiten låter? folk som trimmar sina borde få punkspark

Är ok om ni följer regler på icke-moppefucko forum som ni reggar er på...

Forumregler och Medlemssavtal

ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt.

;)

Jag nämde aldrig var jag kör faktiskt utan jag ställde endast frågan.

Du kanske utgick ifrån att jag kör moped eftersom jag ställde frågan om det.
Kör endast på bana och tyngre cykel är på väg.

På tal om sporthoj, Frågan är var man ska dra gränsen där alltså det är ju liten gråzon tycker jag. En original 125a blir ju piskar av en bra trimmad moppe och det finns mopeder som är byggda exakt som en 125a om inte värre.

Last edited:

På tal om sporthoj, Frågan är var man ska dra gränsen där alltså det är ju liten gråzon tycker jag. En original 125a blir ju piskar av en bra trimmad moppe och det finns mopeder som är byggda exakt som en 125a om inte värre.

har du körkort eller förarbevis? that, my friend, is the difference...

dessutom är det ju knappast toppfarten somavgör vad som får kallas MC eller inte. nu ger jag mig ut på djupt vatten (har inte en aning egentligen) men jag tror att säkert flera moppar kan piska 2000cc HD med vrid som en traktor om det är hastighet det gäller

Last edited:

linjen dras beronde på vad man kallar det lätt MC = MC moped är moped :tummenupp

pinku91: Jag har inget av det då jag endast kör på bana. amt jag nämde aldrig något om toppfart :) jag skulle nog vilja påstå att jag syftade mer på accelerationen.

Jojye: Där har du både rätt och fel :) eftersom lagen säger att en trimmad moped är klassad som en lätt MC. Kör du t:ex 70,80,90cc så är det automatiskt en oregistrerad lätt mc och kräver körkort.
Därför jag anser att det är en gråzon :)

Ska man vara ännu petigare så finns det till och med mopeder som får registreras in som en lätt mc.

Och det var precis så jag menade innan & är just det argumentet som är så jävla dumt och definierar ett moppefucko.
Man blir förbannad! :mad::ketting

miN hypeRdupermEgaextremezinnezjäVLAFeta gjÄZklIppare dRaJ EN feJRaRi 0-200 Zå lETt!!!!!111ONE.. typ aLltZå tykker Ja ba att dtE E En gjåzon å därfÖj bORde dEn JäkNAZ zoM en FerJari..

:rolleyes:
EDIT: http://www.fjortizar.info/ är bra att ha! :)

HannesH: Du behöver iofs inte flippa ur :) Jag framställer ju endast fakta faktiskt sen är det upp till var och en att bearbeta den informationen :)

inte för att topic utgav sig att vilja utreda världsfred eller om :tuttar med sillisar är mer utsatta än andra för svininfluensan så trodde jag det skulle komma lite vettigare kommentarer här.

Jag trodde visst fel. My bad.

"Avsluta prenumeration" *klick*

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!