Mc verkstad helsingborg? Rekommendationer/Varningar?

Tompha

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Ktm 690 duke 2012
Hejsan
Då har jag och sambon flyttat till Helsingborg och det var tid för vinterförvaring, så en sista tur i dagens fina väder skulle det bli innan avställning. Vi kom ca 4km sen dog hennes Bandit 600, all kraft försvann strax innan. Nu står vi här med bensinluktande olja i motorn och har ingen aning om var vi kan hitta en verkstad som är bra...
Så har någon en bra rekommendation på mc-verkstad?

//
Tommy

Tompha skrev:
2561756 Så har någon en bra rekommendation på mc-verkstad?
//
Tommy

Mitt tips:

MP-Racing i Billesholm.

Han e inte billigast men j-igt duktig och oerhört serviceminded (mer info imitt garage).

Lycka till me hojen :tummenupp

Rickar skrev:
2561807 Mitt tips:

MP-Racing i Billesholm.

Han e inte billigast men j-igt duktig och oerhört serviceminded (mer info imitt garage).

Lycka till me hojen :tummenupp
Service minded? MP Racing? Moahahahahahaaha....

Johan i Påarp e service minded:tummenupp
Alternativt RG Engineering i Falkenberg.

Last edited:
OR-center här i klippan är kanon. skitbra personal och riktigt duktig o snabb är han också..

har ej provat själv men har hört mycket illa om honda center, folk som fått tillbaka trasiga hojar och dålig service.

Zmurfen skrev:
2561985 Service minded? MP Racing? Moahahahahahaaha....

:va
Hmmm....
...verkar vara rena lotteriet...

... har själv en polare som var väldigt missnöjd med RG i Falkenberg och JAG har fått kanonintryck av Honda MC-center.

:rofl

Frågan är hur länge denna meken stannar hos Honda. Det har funnits bra personer där tidigare, och som nämnts de flesta i butiken är trevliga. bara ägaren som inte är så tillmötesgående vid problem.

Det finns även Yamaha Center i Helsingborg, bra och trevlig personal.
Sedan så finns "Suzuki Center" i Landskrona (kommer inte ihåg deras riktiga namn). De säljer ju Suzuki så de borde kunna en bandit.

Lycka till :hej

PutteLiten skrev:
2563299Sedan så finns "Suzuki Center" i Landskrona (kommer inte ihåg deras riktiga namn). De säljer ju Suzuki så de borde kunna en bandit.

Motorsport, http://www.motorsport.ms :)

Annars tycker jag Mitonga i Lomma är bäst. De är lite märkliga att kommunicera med men pris- och kunskapsmässigt väljer jag inte bort dem.

PutteLiten skrev:
2563299 Sedan så finns "Suzuki Center" i Landskrona (kommer inte ihåg deras riktiga namn). De säljer ju Suzuki så de borde kunna en bandit.

Lycka till :hej

Motorsport i Landskrona...
Trevlig personal, hade lite väl långa väntetider på service i våras/sommras... kan ju tyda på att de är bra/poppulära... :va

Last edited:
imaster skrev:
2563350 Motorsport, http://www.motorsport.ms :)

Annars tycker jag Mitonga i Lomma är bäst. De är lite märkliga att kommunicera med men pris- och kunskapsmässigt väljer jag inte bort dem.

Håller med.
Mitonga är bra, men lite lustiga :)
Var ett par årsedan jag var där, de låg i Malmö slummen innan så det nya ställer kan bara ha varit ett lyft :)

Motorsport :tummenupp så heter de ju.

Rickar skrev:
2563432 Motorsport i Landskrona...
Trevlig personal, hade lite väl långa väntetider på service i våras/sommras... kan ju tyda på att de är bra/poppulära... :va

Eller ont om mekaniker.

I alla fall, deras mek var tvungen att kolla i service handboken för varje fråga jag ställde om TLen. Det är väll inte varje dag de gör service på en sådan så det behöver inte betyda att han inte är super duktig. :)
Kuggfråga: nämn skillnaderna mellan 98an och 00an :hihi

:hej

Last edited:
Zmurfen skrev:
2561985 Service minded? MP Racing? Moahahahahahaaha....

Både MP och Johans är oehört serviceminded.
Många gånger är det ju en riktigt jobbig kund som får firman mot sig och ja då jävlar ska det snackas skit.
Kan finnas en anledning till varför nån skulle vara otrevlig mot dig - oftast att du själv är det först....

Mavve skrev:
2563598 Både MP och Johans är oehört serviceminded.
Många gånger är det ju en riktigt jobbig kund som får firman mot sig och ja då jävlar ska det snackas skit.
Kan finnas en anledning till varför nån skulle vara otrevlig mot dig - oftast att du själv är det först....
Vem har sagt nåt om otrevlig:va
Jobbig kund??:D
Har kännt Mats sen du gick i blöjor,du e fan bara för mycket.

Ja det lutar ju onekligen åt Påarps Mc-service...men får slå en signal först innan det blir bestämt iaf.
Tack så mkt för alla tips, kände bara till yamaha och honda i helsingborg tidigare.

Zmurfen skrev:
2563732 Vem har sagt nåt om otrevlig:va
Jobbig kund??:D
Har kännt Mats sen du gick i blöjor,du e fan bara för mycket.

Fan va du e ball.
Om du nu känner honom så bra, hur fan kan du skriva sån skit då?

Du visar ju bara varför man kan komma på kant med dig. Fullt förståeligt.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back