MC transport Boden - Sthlm, någon som vill tjäna lite pengar?

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Hej kära Sh:are!

Jag har planer på att köpa en MC men har problem med transporten.

Säljaren bor i Boden och jag i Sthlm. Har inte tillgång till en bil med transport möjligheter, eller tiden att ta mig 18-19h tur o retur för att hämta den.

Tänkte att det är värt att slänga ut en krok här om det är så att någon ska ner till sthlm från Norrbotten/Boden och vill tjäna en slant.

Tips på andra transport möjligheter tas gärna emot, som ex. bussgods eller liknande transportbolag som kan frakta en mc för en vettig kostnad.

För min del är det inga problem om hojen är hos mig i veckan eller nästa vecka. Kan betala säljaren så han inte behöver tänka på detta och även kolla med han ifall mc får stå hos honom tills den ska hämtas.

Hur är det annars om man tar flyg upp, hyr en skåpbil och lämnar skåpbilen i sthlm? finns det sådana biluthyrningsföretag som tillåter detta?

Bäst är nog att rulla in på en större bensinmack. Hyr en lagom skåpbil och sen leta upp en avbyta chafför så klipper ni det på ett dygn :-) hyfsat billig o kan vara en rolig utflykt :-)

Bäst är nog att rulla in på en större bensinmack. Hyr en lagom skåpbil och sen leta upp en avbyta chafför så klipper ni det på ett dygn :-) hyfsat billig o kan vara en rolig utflykt :-)

+1

Sedan brukar norrlänningar vara väldigt snälla. Skulle inte förvåna mig om någon erbjöd sig köra ner hojen med släp om de ändå var på väg till Stockholm. Fast jag skulle nog ändå välja att hyra skåpbil över en helg med fria mil och bokat in mig på ett hotell/vandrarhem en natt längst vägen. Inte riktigt värt att köra t&r Boden- Stockholm över dagen även om man är två förare.

Hej kära Sh:are!

Jag har planer på att köpa en MC men har problem med transporten.

Säljaren bor i Boden och jag i Sthlm. Har inte tillgång till en bil med transport möjligheter, eller tiden att ta mig 18-19h tur o retur för att hämta den.

Tänkte att det är värt att slänga ut en krok här om det är så att någon ska ner till sthlm från Norrbotten/Boden och vill tjäna en slant...

Jag vet en kompis som ska ned till Uppsala och hämta sin nya hoj, ska peka ut tråden för honom ...:)

Hej, som Roffe nämnde så ska jag hämta en hoj söder om stockholm. Jag har en pickup som jag tänkte köra ned. Jag har ju min hoj där också men det rymms två, det är beprövat. Men det där beror på lite hur stressad du är att få ned hojen.

Jag hade tänkt att skjuta lite på det hela eftersom den första bankörning som jag gör är i April. Men möjlighet kanske ändå finns i mitten av Mars. Jag har planerat sådär för att spara på resandet...

Om det är intressant så kan det vara möjligt för mig att förvara hojen i villagarage om det känns bättre än hos säljaren.

Men vad tror du?

Jag har hyrt ett enkomt varmgarage som jag har hojjen i så den står rätt så fint hos mig med. Ser att du bor i Malå, vem är du? Jag bor själv i Slagnäs stor del av veckorna då jag jobbar där :) (tjintokk)

Jo, jag bodde i Malå tidigare, arbetade där i 5 år. Har glömt att uppdatera min profil :-) sedan i sommras när jag flyttade tillbaka i Luleå.

+1

Sedan brukar norrlänningar vara väldigt snälla. Skulle inte förvåna mig om någon erbjöd sig köra ner hojen med släp om de ändå var på väg till Stockholm. Fast jag skulle nog ändå välja att hyra skåpbil över en helg med fria mil och bokat in mig på ett hotell/vandrarhem en natt längst vägen. Inte riktigt värt att köra t&r Boden- Stockholm över dagen även om man är två förare.

Hade jag också gjort speciellt om man hade fått med sig något kvinnligt sällskap ;):krama

Hej, som Roffe nämnde så ska jag hämta en hoj söder om stockholm. Jag har en pickup som jag tänkte köra ned. Jag har ju min hoj där också men det rymms två, det är beprövat. Men det där beror på lite hur stressad du är att få ned hojen.

Jag hade tänkt att skjuta lite på det hela eftersom den första bankörning som jag gör är i April. Men möjlighet kanske ändå finns i mitten av Mars. Jag har planerat sådär för att spara på resandet...

Om det är intressant så kan det vara möjligt för mig att förvara hojen i villagarage om det känns bättre än hos säljaren.

Men vad tror du?

Låter intressant :)
Vi kan ta resten via PM.

Erbjudandet kvarstår, ska nån ner till sthlm från Boden/Norrbotten betalar jag 2000kr till den som vill ta med en hoj till sthlm.

För 2000 pix går det nästan jämt ut med soppan om jag åker sthlm-boden T&R med skåpbilen:rock

Hade jag inte haft något och göra och var sugen på en roadtrip så hade det varit "diskuterbart" :)

För 2000 pix går det nästan jämt ut med soppan om jag åker sthlm-boden T&R med skåpbilen:rock

Hade jag inte haft något och göra och var sugen på en roadtrip så hade det varit "diskuterbart" :)

Tanken är att om nån har ett ärende i sthlm och redan bestämt sig för att åka ska få nåt för mödan för att hjälpa mig. Jag förväntar mig inte eller tror att nån sätter sig i bilen för att leverera en hoj för soppa kostnaden.

Tanken är att om nån har ett ärende i sthlm och redan bestämt sig för att åka ska få nåt för mödan för att hjälpa mig. Jag förväntar mig inte eller tror att nån sätter sig i bilen för att leverera en hoj för soppa kostnaden.
Nej, det ultimata är väl som du har sagt, att någon "up north" ska åka ner till stan.

Allt är ju relativt men det hade varit ett alternativ för mig om jag inte hade något att göra.

Förslag om att hyra en bil o köra tur o retur för att hämta hoj finns det ingen ekonomi i. Bara soppan landar på cirka 2500.

Jag brukar åka ner lite då o då från Boden och kan säkert ta med hojen isåfall. Turerna ner är ganska spontana och det enda jag just nu vet är att det är inget på gång ner denna vecka eller nästa iallafall.
Frågan är bara vem som tar ansvaret för ev skador. Den är inte försäkrad på bilen om man nu skulle köra åt helvete med den. Det blir ju lite trist att pröjsa en hoj om oturen skulle vara framme......

PM:a mig om det är intressant.

Befinner mig i Piteå nu under sportlovet V9.
Gäller det nu så kan hojen få åka med ner till stockholm,
åker hem söndag morgon från piteå.
Eventuellt ska jag upp och åka skidor i Boden fre eller lördag.

Sorry för lite OT. Men jag tycker denna tråd är spännande... alltid roligt att läsa som hojbröder :fyllisar som hjälper varandra. Hoppas du får hem hojen iaf!:tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra