MC-Polisen i sthlm

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag har kört en del hoj ute på tullinge flygfält på sistonde.....

Har sett mc-snutarna där varje dag i en månad så idag åkte jag bort och snackade lite med dom.

Dom berättade att dom tränade med "avrostningen" i 5 hela veckor på manöverbana.

Tänk er själva.... vägverkets manöverprov 8 timmar om dagen i 5 veckor... inte undra på att dom kan köra hoj !.... o då var dom ju inte direkt nybörjare när dom plockade fram hojarna i år !

*Reeespekt*

Slutsats: Glöm inte att hålla koll i backspeglarna.....

Tvivlade du någonsin på att dom kan hantera sina hojar? :) Det skulle vara som att säga att MC-buden, som också spenderar 8 timmar om dagen i sadeln, inte kan köra hoj. ;)

Plåtniklas skrev:
Tvivlade du någonsin på att dom kan hantera sina hojar? :) Det skulle vara som att säga att MC-buden, som också spenderar 8 timmar om dagen i sadeln, inte kan köra hoj. ;)

Dom kan dom med.... fast dom kör lite olikt polisen....

Att dom kan hantera pryttlarna har man ju förstått... Men det vore kul att veta HUR bra dom egentligen är? Hur man nu skall få ett kvitto på det....

Skulle t ex va kul å se hur dom står sig på Slingerbulten vs. exempelvis Mattias eller nån riktigt snabb sate!

Sant.... Men efter det jag har sett så verkar dom helt överjävliga på att köra... men dom låter nog bli att hänga på om vi vanliga dödliga gasar ifrån dom efter bästa förmåga... så att dom slipper se oss köra ihjäl oss !... :brinnerup

Webspy skrev:
Dom kan dom med.... fast dom kör lite olikt polisen....

dom fuskar ju med blåljus för att ta sig fram fort....
vi kör med annan taktik för att ta sig från A till B på snabbast tid!

:squid

Webspy skrev:
Sant.... Men efter det jag har sett så verkar dom helt överjävliga på att köra... men dom låter nog bli att hänga på om vi vanliga dödliga gasar ifrån dom efter bästa förmåga... så att dom slipper se oss köra ihjäl oss !... :brinnerup

Jag tror f_n inte det asså.... Jag har hört en hel del stories där dom verkar göra ALLT för att stoppa en. Vissa kan nog ta det lite personligt kan jag tänka mig och se det som ett nederlag att inte ta fast en smitare. Man vet ju själv hur man kan bli i trafiken om nån försäker tränga sig eller så....

Mcbudet skrev:
dom fuskar ju med blåljus för att ta sig fram fort....
vi kör med annan taktik för att ta sig från A till B på snabbast tid!

:squid

Höllu... Hur ser du ut egentligen... Finns det nåt som utmärker dig så man vet vem man ska ramma i trafiken nästa ggn. Jag kör ju själv runt hela dagarna, fast i bil dålå.....

RoLLER skrev:
Jag tror f_n inte det asså.... Jag har hört en hel del stories där dom verkar göra ALLT för att stoppa en. Vissa kan nog ta det lite personligt kan jag tänka mig och se det som ett nederlag att inte ta fast en smitare. Man vet ju själv hur man kan bli i trafiken om nån försäker tränga sig eller så....

Jupps... få svär så mycket som jag när jag kör... framför allt när jag kör bil.. då har man ju lite svårare att ta sig fram.... men har gjort många mogna stängningar....

Dom har ju dock en fet nackdel. Massa tunga väskor med skit att släpa runt på. Hojarna dom har e väl inte direkt byggda för att ligga med knäskrap i kurvorna. Men å andra sidan kallar dom bara på förstärkning från bilar o annat pack för att sätta stop för oss.

Jadu! Svart XT budlåda som det står lelles på där bak samt ett GHOST klistermärke bak på hjälmen!
och du då ?!? så jag vet vem man skall sparka speglarna av !! enbart för att du spöade mig i domedags rejset!!! :finger

RoLLER skrev:
Höllu... Hur ser du ut egentligen... Finns det nåt som utmärker dig så man vet vem man ska ramma i trafiken nästa ggn. Jag kör ju själv runt hela dagarna, fast i bil dålå.....

RoLLER skrev:
Jag tror f_n inte det asså.... Jag har hört en hel del stories där dom verkar göra ALLT för att stoppa en.

Absolut. Var tvungen att ge opp en gång när jag kom fram till spikmattan. Nedslagen i diket. Mantelrörelse på pickadollen. Va fan gör det tänkte jag Men, men. De trodde jag stulit bågen. Så man får väl säga :Bugar för att de satsade lite. (Snart pansionär nu och tar det mycket lugnare :D

Mcbudet skrev:
Jadu! Svart XT budlåda som det står lelles på där bak samt ett GHOST klistermärke bak på hjälmen!
och du då ?!? så jag vet vem man skall sparka speglarna av !! enbart för att du spöade mig i domedags rejset!!! :finger

Hahahha.... Det va som att stjäla godis från ett barn ;)

Men va f*n Svart XT, budlåda osv säger ju nada!!! Finns det inget som utmärker dig mer än så..... Men OK Jag skall lägga dom där klistermärkena på minnet... Probbet e att jag inte vet hur du ser ut framifrån om jag skulle vilja fronta dig =(

Så här ser jag ut i trafiken (provar att attacha en bild)

Bifogat

• mercedes.jpg
    mercedes.jpg
    18.3 KB · Visningar: 112
#Olsson# skrev:
Absolut. Var tvungen att ge opp en gång när jag kom fram till spikmattan. Nedslagen i diket. Mantelrörelse på pickadollen. Va fan gör det tänkte jag Men, men. De trodde jag stulit bågen. Så man får väl säga :Bugar för att de satsade lite. (Snart pansionär nu och tar det mycket lugnare :D

Åh fifan... den historien skulle jag vilja höra i sin helhet! Men På't igen bah!

RoLLER skrev:
Hahahha.... Det va som att stjäla godis från ett barn ;)

Men va f*n Svart XT, budlåda osv säger ju nada!!! Finns det inget som utmärker dig mer än så..... Men OK Jag skall lägga dom där klistermärkena på minnet... Probbet e att jag inte vet hur du ser ut framifrån om jag skulle vilja fronta dig =(

Så här ser jag ut i trafiken (provar att attacha en bild)

Finns det bara en sån bil?!?! då skall jag passera den på 1 hjul nästa gång jag ser den om läge finnes!!!

Mcbudet skrev:
Finns det bara en sån bil?!?! då skall jag passera den på 1 hjul nästa gång jag ser den om läge finnes!!!

Japps.... Det finns bara 1 sån. Känner du igen den ??? Sen finns det en LT 35'a oxå upploggad likadant......

Mcbudet skrev:

ahh... min firma anlitar ASA..... e du en av dom dårarna ? :)

Joshi skrev:
Dom har ju dock en fet nackdel. Massa tunga väskor med skit att släpa runt på. Hojarna dom har e väl inte direkt byggda för att ligga med knäskrap i kurvorna. Men å andra sidan kallar dom bara på förstärkning från bilar o annat pack för att sätta stop för oss.

Varför ligga med knäskrap? :) Jag tror dom kör snabbare än 75% av folket här inne utan att vara i närheten av asfalten.

#Olsson# skrev:

jag vill också höra denna historia i sin helhet :D

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back