mc polisen hakar dom på

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r1
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.
 
Vad har detta med streetfighters att göra... :va

Mc poliser är bra på att hantera sina fordon. Dom kör ju ganska många mil per år. Sen har dom diverse kurser och övningar i avancerad körning (eller vad det nu heter) på bana med sina hojar.
 
Jag undrar om denna tråden spårar ur.

Men nej om du inte kör som Rossi så drar du inte snuten, det är väll knappt att Rossi skulle klara av det då snuten har radio så de kan spärra vägen om de skulle vilja. Dock så ska de sluta jaga om det finns risk att folk kan skadas.
 
Skulle se det som extremt dumdristigt att försöka köra ifrån mcsnuten. Finns kanske dom som fixar det, men inte jag.
 
ZwaniZ skrev:
Skulle se det som extremt dumdristigt att försöka köra ifrån mcsnuten. Finns kanske dom som fixar det, men inte jag.

man brukar ju läsa här ibland att det var snutjag på båge så man undra ju
 
Ja dom följer efter o ja det går att köra ifrån dom.

Sen om det e smart eller inte är väl upp till var och en att avgöra.

Skulle aldrig göra det med passagerare men är jag själv så stannar jag aldrig om kk hänger löst.

Nu kan moraltanterna ha sin föreläsning om vad man ska göra o inte men detta är min åsikt och inte deras.

//Blondie
 
Stakars satte som försöker dra en snut med en streetfighter utan turbo..jag skulle inte tänka tanken änns.
 
Blondie skrev:
Ja dom följer efter o ja det går att köra ifrån dom.

Sen om det e smart eller inte är väl upp till var och en att avgöra.

Skulle aldrig göra det med passagerare men är jag själv så stannar jag aldrig om kk hänger löst.

Nu kan moraltanterna ha sin föreläsning om vad man ska göra o inte men detta är min åsikt och inte deras.

//Blondie

de bra att nån har stake iallafall jag skulle göra desamma
 
Chulan skrev:
hej en fråga till alla undrar hur bra mc snuten hakar på. dom som kör är ju så jävla gamla eller kan man köra ifrån dom.
Beror ju helt på vilken hoj du själv kör, kontra hur mycket du vågar stå på/chansar för att sticka.
 
ett tangentbord är så fiffigt konstruerat så det finns punkter. Man sätter ut punkterna/kommatecken där det behövs, dvs i pauser, rabbla upp många saker, skilja på meningar osv.
 
Mc Carlsson skrev:
Beror ju helt på vilken hoj du själv kör, kontra hur mycket du vågar stå på/chansar för att sticka.

och vad det är värt för dig riskera liv & domstol..
 
Mc-poliser gör sitt jobb och har inget att förlora, den som försöker smita däremot har allt att förlora. Kanske bara böter, kanske körkort och böter, kanske sitt liv, kanske någon annans liv, kanske en kombination av dessa.
Skulle jag försöka smita? kanske när jag var 18år och världsmästare. Nu skulle jag inte ens tänka tanken.
 
Murra skrev:
Jag undrar om denna tråden spårar ur.

Men nej om du inte kör som Rossi så drar du inte snuten, det är väll knappt att Rossi skulle klara av det då snuten har radio så de kan spärra vägen om de skulle vilja.

:lol :lol
 
finns ingen anledning till att köra ifrån polisen,de e väl bara till att ta det som en man om du nu har gjort något fel
 
Det som avgör om du kommer undan eller inte beror på åtskilliga faktorer.

1. Dina trafikkunskaper samt färdigheter gällande hantering av mc:n. 2. Fysiologiska faktorer som syn, rektionsförmåga, längd och vikt i förhållande till mc:ns hk/vikt där avvikande variablar kan leda till negativ utgång. 3. Psykologiska faktorer avgör bla. hur mycket endorfiner kroppen tilldelas, där för mycket kan resultera i panikhandlingar som kan vara till din nackdel, för liten tilldelning kan försämra din rektionsförmåga. 4. Din moral samt omkringliggande individuella faktorer kan vara avgörande för hur långt du är villig att gå för att komma undan. 5. Din motorcyckels prestanda. 6. Aktuella faktorer som kroppens vätskehalt, nattens sömn, tung resp. lätt trafik, väder, dina lokala kunskaper i aktuellt område, årstid samt tid på dygnet. 7. Ödet.

1. Polismans trafikkunskaper samt färdigheter gällande hantering av mc:n. 2. Fysiologiska faktorer som syn, rektionsförmåga, längd och vikt i förhållande till mc:ns hk/vikt där avvikande variablar kan leda till negativ utgång. 3. Psykologiska faktorer avgör bla. hur mycket endorfiner kroppen tilldelas, där för mycket kan resultera i panikhandlingar som kan vara till polismans nackdel, för liten tilldelning kan försämra polismans rektionsförmåga. 4. Polismans moral samt omkringliggande individuella faktorer kan vara avgörande för hur långt polisman är villig att gå för att fånga dig. 5. Polismans motorcyckels prestanda. 6. Aktuella faktorer som kroppens vätskehalt, nattens sömn, tung resp. lätt trafik, väder, polismans lokala kunskaper i aktuellt område, årstid samt tid på dygnet. 7. Ödet.

Tror du att 51% eller fler av dessa faktorer är till din fördel borde du teortiskt sett komma undan. :tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top