MC-parkering

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Yepp. Skrev för två veckor sedan till Trafikkontoret i Sthlm och klagade på att min "lokala" MC-parkering inte längre rymmer de drösar med mopeder och MC som numera populerar området.

Fick precis besked att de imorrn kommer att utvidga rutan till det dubbla :)
Det lönar sig att klaga :tummenupp

Vore ju trevligt om fler skrev in så att vi fick lite mer plats.

I Stockholm skriver man till trafikkontoret@tk.stockholm.se

hehe kul, kanske skall maila och klaga att de borde ha en mc parkering vid min skola (vid söderstadion)

Jaha.

Kommer ner till moppen (125cc) som står parkerad på gatan nedanför mitt kontor i centrala Sthlm. Den står snyggt parkerad på tvären mellan två bilar. Böter 425.-

Är de inte riktigt kloka? MC-parkeringarna i det här området är överfulla redan klockan 0800. Var har de tänkt att man skall parkera? Har de tänkt sig att jag skall betala 20.-/h för moppen de dagar jag tar den till jobbet?

20x9= 180 pix om dagen, dvs 900 i veckan. Skitbra.

MAN BLIR FÖRBANNAD

Jaha.

Kommer ner till moppen (125cc) som står parkerad på gatan nedanför mitt kontor i centrala Sthlm. Den står snyggt parkerad på tvären mellan två bilar. Böter 425.-

Är de inte riktigt kloka? MC-parkeringarna i det här området är överfulla redan klockan 0800. Var har de tänkt att man skall parkera? Har de tänkt sig att jag skall betala 20.-/h för moppen de dagar jag tar den till jobbet?

20x9= 180 pix om dagen, dvs 900 i veckan. Skitbra.

MAN BLIR FÖRBANNAD

Du får helt enkelt flytta ut till någon förort och skaffa garage (kan vara lite klurigt där också iofs) :D

Du får helt enkelt flytta ut till någon förort och skaffa garage (kan vara lite klurigt där också iofs) :D

Well. SOm det är nu är det ju jobbparkeringen som är problemet. Fick ju en ny ruta uppmålad hemmavid igår.

Aja. Det blir till att dra iväg ett nytt mail till trafikkontoret då. Suck.

om man skruvar av skylten kan de då ge en böter eller bogserar de bort hojen då kanske?

Det är ju en tanke iofs. Undrar om de verkligen skulle göra sig besväret att bogsera iväg den förutsatt att den var rätt parkerad.

Man får helt enkelt ta med sig en vit sprejburk och göra rutan lite större :)

Har faktiskt sett att dom utvidgat vissa mc-parkeringar i sthlm-innerstad till det dubbla och det poppar upp lite nya hela tiden, ett sätt för att stävja alla ATV och moppefuckon som tar upp plats...

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back