MC-parkering i Malmö

gurrah

-
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1100S
Tja,
tänkte dra till Malmö en runda imorrn och undrar därför var man lämpligast parkerar hojen i närheten av centralstationen?

Funderar även lite på det här med parkering av hojen i allmänhet; det är ju alltid lika segt när man kommer till en större stad att köra runt och leta efter parkering. Finns det ingen som samlat alla MC-parkeringar i landet som POI:s att peta in i GPS:en?

Tja,
tänkte dra till Malmö en runda imorrn och undrar därför var man lämpligast parkerar hojen i närheten av centralstationen?

Funderar även lite på det här med parkering av hojen i allmänhet; det är ju alltid lika segt när man kommer till en större stad att köra runt och leta efter parkering. Finns det ingen som samlat alla MC-parkeringar i landet som POI:s att peta in i GPS:en?

stortorget har mc-parkering

Lånar tråden lite.

Jag ska dra ner till Malmö ett par dagar snart och kommer då bo vid det där "Möllan". Funderar på att ta hojen dit, men var fan ställer man den?

Lånar tråden lite.

Jag ska dra ner till Malmö ett par dagar snart och kommer då bo vid det där "Möllan". Funderar på att ta hojen dit, men var fan ställer man den?

Bredvid sängen.

Ställ den mitt på torget, dina parkeringsproblem lösta på nolltid! Du anar inte hur beredvilliga folk kan vara. Du är ju redan bekant med forumdelen Stulet/Upphittat.

Så det är med andra ord "helt kört" om man inte har privat parkering?

Var enda jäkel man ser där nere ser ju ut som en gangster :D

img_1684.jpg

MEd sådana strategiskt placerade runt hojen borde det ju kunna klara sig åtminstone en kvart? :D

Så det är med andra ord "helt kört" om man inte har privat parkering?

Var enda jäkel man ser där nere ser ju ut som en gangster :D

Kan tyvärr inte hjälpa dig. Hade tidigare plats i bra garage ca 10 minuters promenad från Möllan. Alas, no more. Hur skall du bo, finns det innergård? Hysa in på mc-firma?

Kan tyvärr inte hjälpa dig. Hade tidigare plats i bra garage ca 10 minuters promenad från Möllan. Alas, no more. Hur skall du bo, finns det innergård? Hysa in på mc-firma?

Jag kommer bo hos en vän som bor där utan innergård eller vettigt garage. Anledningen till att ta hoj var mest att ha något att göra medan min värd är på jobbet, men får väl supa eller nåt istället ;)

Ligger väl ingen mc-firma så centralt i Malmö. Jag hade kollat med något hotell om de har någon lämplig säker parkering om hojen ska med. Det kan ju vara värt ett par kronor extra för lite bättre säkerhet. Vid minsta tvekan skulle jag lämnat hojen hemma och hittat på andra aktiviteter istället. Ta tåget över till Köpenhamn och tillbringa en dag där t ex. Utforska Malmö gåendes. Stanna på något fik och läs en tidning etc. Det är inga problem att få dagarna att gå. Men det är klart med mc hade du kunnat utforska småvägarna i södra Skåne hela vägen bort mot Österlen och nordväst mot nordvästra delen av Skåne på en dag. Personligen tycker jag dock det är lite för kallt än. Sedan är nog inte de mindre vägarna inte fria från grus. Ta med hojen ner vid ett senare tillfälle istället.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti