MC på Åland

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min hojbroder(tm) vill prompt åka till Åland på söndag för att kolla in deras vägar.
Är det värt att åka till Åland för att åka MC?
Finns det ens jukhus på Åland förresten?
Och är det finska fortkörningsböter?
Och vad tycker locals om att man brassa helvet där i 10tim och sen åker och ställer sig vid färjan som om inget hänt? Sheriffen kan stå där med sisu-bilen och ge en ykis, kaksi stryki i värsta fall.

Åland funkar, men bara en dag. Iaf om man bara skall hålla sig på huvudön.
Var där häromveckan och körde runt varenda krok på huvudön på under 4h.

Dock är det JÄVLIGT mycket vägarbeten där just nu. Massa grusväg, potthål etc. Kanske inte jätteballt med en R-hoj.

Åland funkar, men bara en dag. Iaf om man bara skall hålla sig på huvudön.
Var där häromveckan och körde runt varenda krok på huvudön på under 4h.

Dock är det JÄVLIGT mycket vägarbeten där just nu. Massa grusväg, potthål etc. Kanske inte jätteballt med en R-hoj.

Åk över vettja! Massor av småvägar. Men vad ni än gör, kör inte ettan upp mot Eckerö. Totalt uppriven och inte rolig att åka på ens med bil. Körde där i lördags och det var inte roligt.

Tidigare i våras var tvåan uppriven även den men den borde vara fixad vid det här laget.

Finska fortkörningsböter är inte roliga. 10% av årsinkomsten om jag inte har helt fel så kör lugnt!!!!

Snutbilarna har radar så när du ser dom har dom redan mätt dig. Dom mäter dessutom oavsett om du kommer ikapp eller möter dom osv.
Rätt dryga böter är det också, Jag åkte på en dryg månadslön efter skatt för ett par år sedan.
Juckhus finns säkert om du vill betala för det och sjukhuset ligger i Mariehamn.

De é bar å åk!

Är bra hojvägar här, lite kasst underhållna kanske, men det skall ju vara lite spännande också.

Det är finska lagar, alltså fattig student = löjliga böter, Ericsson vd = några mille för 15 över.

Att däremot bli haffad öht är väl lite svårt kanske, brukar gasa som en vilde, ingen har sagt något än iaf... Polisen brukar inte ens lägga på blinkarna när en mc dundrar förbi.

Att åka båt över kostar ju inte mycket, så värför inte?

Jag tror inte det blir något, tydligen kunde man inte boka hemresan utan någon typ av DDR-system där man får stå och vänta och kolla om man får åka med. :3freak
Skönt med en natt och sova på hojen och sen komma med morgonbåten direkt till kontoret. :gnissla
Men det kanske blir en annan gång.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back