MC-olyckor i vår närhet.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Igår var det tre mc olyckor i vår närhet enligt den lokala blaskan.

En i LA och två i Klippan o Färingtofta.
Bilister (högst troligt) skyldiga i två av fallen, men det som gör mig förbannad är att en bilist smet. Ogilla!
http://hd.se/klippan/2013/06/15/bilist-korde-pa-mc-forare/

Någon som vet/hört nått? Blomman?
Jag håller gärna ett extra getöga på ev förövare i mina trakter när info om bilen framkommer.

Last edited:
Olyckan i Landskrona var iallafall inte ngn bils fel. Men där är märkligt lite info om vad som hänt.
Har inte ens lyckats på reda på vem det var.

Kan ju säga så att den i Klippan det var helt o hållet bilistens fel hon fick 3000:- i böter på plats av länsman med för att inte iaktagit lämna företräde.
Då vi kom inne i rondellen o det kom en bil mellan mig o hon som gick omkull (övningskörning jag handledare) o vi skulle mot Kristianstad så då vi kom runt infarten från Hbg hållet så kör det in i rondellen en gammal dam o kan ju bara säga så att tack vare han var så snabb o bromsade så slapp vi värre olycka för han hade annars kört in i hennes förardörr o då hade min övningsförare nog inte bromsat omkull sig utabn kört den andre bilen i häcken med svårare skador.
Detta hände vid 11 tiden o hon sade hon fick solen i ögonen o den var ifrån Ljungbyhed hållet o vi kom från Klippan i rondellen alltså motsatt hål.
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc vissar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförarens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle

Kan ju säga så att den i Klippan det var helt o hållet bilistens fel hon fick 3000:- i böter på plats av länsman med för att inte iaktagit lämna företräde.
Då vi kom inne i rondellen o det kom en bil mellan mig o hon som gick omkull (övningskörning jag handledare) o vi skulle mot Kristianstad så då vi kom runt infarten från Hbg hållet så kör det in i rondellen en gammal dam o kan ju bara säga så att tack vare han var så snabb o bromsade så slapp vi värre olycka för han hade annars kört in i hennes förardörr o då hade min övningsförare nog inte bromsat omkull sig utabn kört den andre bilen i häcken med svårare skador.
Detta hände vid 11 tiden o hon sade hon fick solen i ögonen o den var ifrån Ljungbyhed hållet o vi kom från Klippan i rondellen alltså motsatt hål.
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc vissar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförarens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle

Vårdslöst, beslagta skiten och få bort dessa totala dödsfällorna från vägarna..

Smitning slapp säkert den söta gamla häxan ifrån!!!!

Jag blir så arg, hade du inte varit vittne så kan jag sätta glädjedraken i pant på att länsman sett det som hojens fel..

Last edited:
Sedan ville hon ej stanna fast övnförs kille körde ifatt o stannade damen hon tyckte att vi mc visar ej hänsyn då behövde man ej göra det tbx.

Övnförararens skador är bara lite blåslagen o repor på hojen vi körde vidare till Kortegen i Åhus efter detta otrevliga stopp.:tummenupp
Pelle
Herrejösses, hon skulle ju förlorat körkortet, inte bara fått böter! :dummer

Problemet är väl bara nu att IOM att hon redan har fått böter kan hon inte bli straffad igen. Eller?

nope

du kan få böter för t.ex bakhjulskörning + att en rapport skickas till transportstyrelsen som sedan beslutar om indragning av körkort.

så tanten kan bli av med kortet om nu poliserna skickar in om vårdslöshet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...