Nu börjar det, kör försiktigt alla!
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=268749
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=268749
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
yonsson skrev:2065333Aouch. Ett "gratis"-körkort i kombination med vår är nog aldrig bra.
Hoppas det går bra för honom.
Fet avatar förresten.
De allra yngsta som har detta "fria A-kort" idag är 48 år, 1 månad och sex dagar gamla. Man kan alltså vara i 50-årsåldern och ha ett "riktigt" A-kort även om man inte var sen med att ta kortet.sporTlovEr skrev:2065345Han KAN ju ha tagit körkort sent och tagit mc-kort med!
En man i femtioårsåldern. Det är på gränsen där till "gratiskortet" Fram till -76 fick med till B-kortet va?sporTlovEr skrev:2065345Han KAN ju ha tagit körkort sent och tagit mc-kort med!
Adde-Gbg skrev:2065365En man i femtioårsåldern. Det är på gränsen där till "gratiskortet" Fram till -76 fick med till B-kortet va?
Hoztic skrev:2065879Åkt in i bergvägg? Låter som att han har missat en kurva och dragit rakt fram bara?
Nåja, hoppas han piggnar till iaf![]()
Adde-Gbg skrev:2065365En man i femtioårsåldern. Det är på gränsen där till "gratiskortet" Fram till -76 fick med till B-kortet va?
Tufft lägeGottis skrev:2065886har varit snöblandat regn och riktigt kallt här idag så det kan nog ha släppt totalt för honom
Hur tänkte du nu ? Och varför applåderna ?janeinar skrev:2065905Medelåldern på en död "mc-förare" i Sverige är 38 år enl statistiken har jag hört.
Gratiskorten börjar visst dra upp statistiken än mer![]()
Trots att de står för 45% av de mil som körs så är det bara 20% av de dödade som fått (inte tagit) körkortet.Vägverket skrev:Antalet omkomna mc-förare som fått A-körkort är klart underrepresenterade i olycksstatistiken.
DaggeZ skrev:2065981Så fort någon är över 50 behöver det inte betyda att man har ett "gratiskort". Jag tog mitt MC-kort den 2 nov 1967 (och jag kör 600 Ninja).
Dock: Jag är förmodligen farligare på vägarna än reaktionssnabbare yngre. Förhoppningsvis vägs detta upp genom omdöme, försiktighet och erfarenhet, dvs jag ger inte allt på allmän väg.
Hoztic skrev:2065879Åkt in i bergvägg? Låter som att han har missat en kurva och dragit rakt fram bara?
Nåja, hoppas han piggnar till iaf![]()
Japp håller med!!!Bikerbitch skrev:2066173Jobbigt med massa spekulationer. Kör försiktigt istället. Oavsett om ni är 50 år, om ni kör en R1 etc etc
Bikerbitch skrev:2066173Jobbigt med massa spekulationer. Kör försiktigt istället. Oavsett om ni är 50 år, om ni kör en R1 etc etc
Är väl bara bra att ta det säkra före det osäkra. Tänk dig själv om ditt egna "lidande" skulle bedömmas av den som ringer 112.Xyron skrev:2066353Varför transportera någon i ambulanshelikopter om han inte är skadad utan bara ska stanna för observation?
Kör försiktigt alla!
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |