mc olycka i mölnbo

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
mc olycka i mölnbo.

:machinegu gammal tant i vit audi körde idag på en mc förare (kromslädar)bakifrån 2 gånger.
detta resultera att mc föraren som vart påkörd stötte ihop med en annan mc förarare och cycklarna välte över varandra. allt detta hände inne i mölnbo i ca 50 km/t båda mc förarna klara sig bra. ena fick en smäll på käften så han fick några tänder lösa.
tanten försökte även smita från platsen men han inte pga förarna reste sig upp och snodde hennes nycklar när hon hadde fått motorstop.

orsaken till detta va att tant fan va aspackad, å sa att hon inte hadde sett mc förarna. tant fan hadde även orsakat en olycka tidigare samma dag, ca 30 min innan. hon hadde kört in i en merca och kvaddat ena sidan på bilen, detta hände i järna (denna olycka hadde hon smitit ifrån). polisen medela att hennes promille låg nån stans mellan
1.36- 1,86. :mad:

när polisen kom på plats fatta hon inget (det gjorde hon inte tidigare heller),
fråga polisen när dom tog in henne i bilen om hon skulle kunna hinna hem till kl 20:00 tant----> :fatta!

Last edited:
Alkohol o motorfordon hör inte ihop!!

Och detta typexempel borde få fängelse :död

Men VA F............N :mad: :mad: :mad: :mad: Borde inte lagen ändras så att man kan :kulspruta sådana personer som kör på fyllan, Det e alldeles för otryggt i trafiken i dag.

Att det ska vara så jävla svårt att lämna bilen ifred när man druckit...idioter! :död :mad: Tur att inte nån strök med i detta vansinne.

Igen, alkopuckon ....

Avlivning på plats avskräcker alla andra att göra dylika saker., nöd slakt av kreatur är helt ok. :mad:

För att inte misstolkas, avlivning av alkohol eller drogpåverkade trafikanter som gör sig skyldig till trafikolycka, inte kråmpråmförarne i detta fall. :Bugar

Ett tydligt bevis på att "När spriten går in i kroppen så går vettet ur Knoppen" !

Alkohol och motorfordon hör inte ihop !

/Nitrous

Synd bara att en kula i nacken är för lindrigt för sådana. Kan ju stena dom som dom gör i mellanöstern

F*n vad förbannad man blir!! Det är ju nästan så att önskar att man hade blivit påkörd av kärringen så man kunde göra nåt riktigt dumt... :mad:

Speedsoda skrev:
F*n vad förbannad man blir!! Det är ju nästan så att önskar att man hade blivit påkörd av kärringen så man kunde göra nåt riktigt dumt... :mad:

Nja, det är mycket värre att hämnas än att klippa till nån helt oprovocerat, så nu har du ju chansen! :tummenupp

Det finns alldeles för många såna där i trafiken, och inga alkokontroller, jävla vansinne! Inget kameraskåp i världen stoppar såna där! :gnissla :huvet :4skrika

tuvär vet jag inte tillståndet på familjen hon krocka med i järna men dom såg chockade och små flickorna som satt på trotoarkanten höll sig om nacken, grät.

känslan att :fatta! skulle va bra där en stund.

Last edited:
Hon är tant och kommer går fri (kanske inte för fyllan), så är det i sveriges rättsystem. Har egan erfarenheter av det efter att har kört mot grönt och blivit omkullputtat av en tant -HD fastslog att hon inte varit vårdslös trotts att hon hade rött (vittne vittnade i rätten om detta) -ingen vettig motivering gav de heller. Hon erkände i Polisförhören med nekade i rätten...
Motorcyklister har inga rätterigheter i trafiken eller i rättssystemet -så är det uppenbarligen.
Dags att ta rätten i sina egna händer och se till att vi får respekt i trafiken???

Last edited:
Hoke skrev:
Hon är tant och kommer går fri (kanske inte för fyllan), så är det i sveriges rättsystem.

Om det påverkar att hon är tant vet jag inte men jag kan tänka mig det. Gäller i alla fall i vårdnadstvister. Likhet inför lagen, ptja, det låter ju fint i alla fall...

Sådär i största allmänhet var väl min första tanke snarare att hojåkarna lär få högre straff för att de tog nycklarna än hon för allt jävelskap hon ställde till med. :(

Catman skrev:
Alkohol o motorfordon hör inte ihop!!

Och detta typexempel borde få fängelse :död

Ger mig Fan på att hon inte får det! På sin höjd typ 50 timmars samhällstjänst, indraget körkort och lite böter. Blir så jävla förbannad på det här rättssystemet. Småstraff för att riskera andra människors liv medans jag fick 75 timmars samhällstjänst, (motsvarande 2 månaders fängelse), 5500:- att pröjsa och villkorligt för att jag hämta nån pall bira i tyskland!!!! :mad: :mad: :mad:

Vad förbannad jag bliiiiiir! :mad: :4skrika

Troligtvis kommer det gå med henne som flera i tråden redan ställt exempel på. :mad:

Men har dom kommit någon vart med det, så får hon förhoppningsvis bli utan kort ett tag(hyfsat många månader iaf), gå med fotboja, gå på regelbundna kontroller under ett par år, och behöva ha alkolås i den bil hon vill köra i fortsättningen. Detta fick en väns fader efter att ha fyllekört och förstört sin EGNA bil, ingen annans fordon, eller skadat någon annan.

Får hoppas in i det sista att hon får ett värre straff än ovanstående pg.a de skador hon åsamkade andra! :fatta!

Och Jävlar om hon vågar överklaga! :mad: (Eller ens tänker tanken)

Då har vi en skitmänniska på halsen, som likagärna kunde ha avyttrats...

TommyBum skrev:
Ger mig Fan på att hon inte får det! På sin höjd typ 50 timmars samhällstjänst, indraget körkort och lite böter. Blir så jävla förbannad på det här rättssystemet. Småstraff för att riskera andra människors liv medans jag fick 75 timmars samhällstjänst, (motsvarande 2 månaders fängelse), 5500:- att pröjsa och villkorligt för att jag hämta nån pall bira i tyskland!!!! :mad: :mad: :mad:

Det kanske var av din pall bira som tanten hade druckit.:tungan
Hon borde ju åka dit ganska rejält med tanke smitning, fylla mm

instämmer med alla tidigare
och vill tillägga att en riktig ur laddning på hojen döms hårdare en fyllekörning konstigt ??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman