mc olycka i köping :(

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
hörde på radion nyss åkte ambulans iväg efter olyckan var det enda dom sa hoppas det går bra för föraren det var väl ingen i köpingsligan hoppas jag?

Tjejen passerade precis när det hade hänt. Och verkar som om MC-föraren kom från kolsva och bilen svängde vänster. Tyvärr.

VLT skrev:
Strax efter klockan 4 på fredagseftermiddagen krockade en personbil
och en motorcykel på länsväg 250, i höjd med flygfältet, utanför Köping.
Bilen kom från Köping på länsväg 250 och skulle svänga vänster mot Himmeta.
Där krockade han med motorcykeln som kom från Kolsva-hållet.
Den 58-årige motorcyklisten fördes med ambulans till centrallasarettet i Västerås,
men hans liv kunde inte räddas.
Tråkigt där.. r.i.p

Stackars anhöriga!

Jag var på begravning i går - "38-årig kvinna från Sala-trakten".
För jävligt! Hon efterlämnar sig 3 barn...
Man ser ju bara vad som rapporteras i media och får aldrig någon vetskap om vad som händer sen, för de som blir kvar...

Funderar allvarligt på om jag skall fortsätta åka nästa säsong :confused:, vill inte att mina barn skall behöva gå igenom samma sak. Samtidigt som sambon påpekar att jag kan ju lika väl bli påkörd nästa gång jag passerar ett övergångsställe. :död

Vintern får gå, och tiden med den (poetiskt va?) så känns det säkert okej att
gränsla hojen nästa vår.

Stackars anhöriga!

Man ser ju bara vad som rapporteras i media och får aldrig någon vetskap om vad som händer sen, för de som blir kvar...

Funderar allvarligt på om jag skall fortsätta åka nästa säsong :confused:, vill inte att mina barn skall behöva gå igenom samma sak. Samtidigt som sambon påpekar att jag kan ju lika väl bli påkörd nästa gång jag passerar ett övergångsställe. :död

gränsla hojen nästa vår.

Surt att börja tänka sådär...problemet är att man inte vet när man ramlar av pinn (man behöver ju inte utmana ödet dock).

Jag har några sådana ögonöppnare genom åren, jobbarpolare som åkt på hjärnblödningar (varav en strök med efter den andra... :( ), lillebror som halkade på väg ut till lillstugan hemma i Sälen och bröt lårbenet...hade kunnat gå riktigt illa då det tog tid innan ambulansen dök upp.

Livet är farligt...men inte tänker jag förneka mig att leva det så mycket jag kan, hojen är frihet i koncentrerad form.

Men trist är det att se folk gå åt i onödan... RIP :(

Stackars anhöriga!

gränsla hojen nästa vår.

Träffade henne några helger innan olyckan. Man får sig verkligen en tankeställare men för min del försöker jag omsätta dessa tankeställare till mitt beteende i trafiken. Håll ALLTID ögonen öppna efter bilar (eller traktorer) som kan tänkas göra en vänstersväng och lita fan aldrig på någon.

Stackars anhöriga!

gränsla hojen nästa vår.
Lider med dig och dom anhöriga.:(
Ska man sluta med allt som kan döda en så får man nog isolera sig och sluta äta mat för man kan kvävas av att man sätter i halsen.
Tror nog inte att dom som kört hoj och omkommer vill att någon ska sluta köra hoj för deras skull.
Man får sig verkligen en tankeställare men för min del försöker jag omsätta dessa tankeställare till mitt beteende i trafiken. Håll ALLTID ögonen öppna efter bilar (eller traktorer) som kan tänkas göra en vänstersväng och lita fan aldrig på någon.
:tummenupp Helt rätt, det är du som är den oskyddade, det är du som måste tänka åt andra (bilister) för det är alltid du som drabbas.

V.I.F

Lider med dig och dom anhöriga.:(
Ska man sluta med allt som kan döda en så får man nog isolera sig och sluta äta mat för man kan kvävas av att man sätter i halsen.
Tror nog inte att dom som kört hoj och omkommer vill att någon ska sluta köra hoj för deras skull.

:tummenupp Helt rätt, det är du som är den oskyddade, det är du som måste tänka åt andra (bilister) för det är alltid du som drabbas.

V.I.F

Ni är allt bra kloka och förståndiga - tänk om folk visste det om sporthojsåkare:D

Som någon vis man har sagt (var troligen en kvinna) "det är farligt att leva för man kan dö"...
Man få ta lärdom av det som hänt och ge det lite distans så kommer nog sugen tillbaka... :Bugar

ibland kan man verkligen tro det är ödet som verkligen är med och styr i livet:va Denna tur han åkte om han var från Vingåker, ponera han skulle ut på en 3 timmars tur med diverse ställen han stannar på, sen när olyckan är ett faktum, på denna tid är det frågan om någon sekund+, hade han startat ut hemmifrån några sekunder tidigare, hade han inte stannat så länge vid en mack för att tanka, hade han struntat att kört om den där bilen, eller gett fan i köra om 3-4 bilar på turen, så hade han och bilen inte varit förhållande till varandra och krocka..vice versa för de i bilen med.

Med alla olyckliga omständigheter i tid för en sådan här olycka skall inträffa så undrar man om det inte är lättare pricka in 7 rätt på lotto igentligen..bara det att denna "fullträffen" önskar man verkligen ingen att uppleva.

Men samtidigt om man filosoferar så här, så hade han startat ut en minut tidigare hemma, så har han kunnat bli överkörd av en lastbil i första korsningen man passerar.

Livet är en skör tråd och är farligt, man kommer inte levande ifrån det till slut.

Stackars anhöriga!

gränsla hojen nästa vår.

Visst är det för jävligt.. Men man kan ju inte sluta med allt som är farligt.

I VF är det 5 barn som blivit moderslösa de senaste åren alla efter samma väg, bara en som åkt hoj. Åka bil är oxå farligt..

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025