MC-lyft

Jag har den blå och är hyggligt nöjd men nu efter 3 år läcker den lite olja

Jag har den blå från verktygsboden.
Den man kan lyfta med pedal och luft.
Hittills är jag nöjd.(mycket glad över att jag valde den som man kan lyfta med luft)
Ett par månader efter jag köpt den slutade den plötsligt lyfta, jag ringde till verktygsboden och blev hänvisad till någon som begrep sig på liften. Fick några tips på vad som skulle kunna vara fel.
(Det lät som om det inte skulle vara några problem att lösa problemet och det kan ju kanske vara bra att känna till.)

Nåja, det visade sig att det var för lite olja i lyften och när jag fyllt på så har den hittills fungerat fint.

Edit: De båda lyftarna ser väldigt lika ut.
Det verkar bara vara färgen och andra smådetaljer som skiljer.
Månne det är samma tillverkare till båda?

edit igen: Fast kanske inte samma tillverkare ändå? det skiljer lite mycket i vikt och lyfthöjd för det kanske?

Last edited:
Jag har verktygsbodens lyft och är nöjd med den. Den kommer fram när lite mer omfattande jobb ska göras, annars nöjer jag mig med de depåstöden som jag gjort till fram och bak.

Hittills är jag nöjd.(mycket glad över att jag valde den som man kan lyfta med luft)
Ett par månader efter jag köpt den slutade den plötsligt lyfta, jag ringde till verktygsboden och blev hänvisad till någon som begrep sig på liften. Fick några tips på vad som skulle kunna vara fel.
(Det lät som om det inte skulle vara några problem att lösa problemet och det kan ju kanske vara bra att känna till.)

Nåja, det visade sig att det var för lite olja i lyften och när jag fyllt på så har den hittills fungerat fint.

edit igen: Fast kanske inte samma tillverkare ändå? det skiljer lite mycket i vikt och lyfthöjd för det kanske?

Den som finns att köpa på vertygsboden som drivs med luft kan man pumpa den manuelt också?De två lyften är inte likadana Julas lyft är bredare,längre och lyfter högre än den på vertygsboden.Men jag vet inte hur är den i verkligheten.Är det ingen här på SH som har en lyft från JULA

Denna är som sagt från driftunderhåll. Bordet är lite större än verktygsbodens samt tar 500kg

[YOUTUBE-ID]jp3XJA1X6Uc[/YOUTUBE-ID]

Vad kostar en sån då?Hur högt lyfter den?

Tryckluftsdriven motorcykellyft av industrikvalitet med löstagbar uppkörningsramp och öppningsbar lucka. Låsningsutrustning för framhjul. Utrustad med låsanordning för höjdinställningen. Lyftkapacitet 500 kg. Plattformsstorlek (lxb) 2200x680 mm. Lyftområde 180-750 mm. Ramp (lxb) 660x680 mm. Vikt 137 kg. Lyfter 500 kg 3 695,- inkl. moms och frakt.

http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3271

Den är prisvärd. Kollade runt på fler modeller. Ska man gå upp ett steg till proffsmodeller kostar det för mycket för min plånbok.

Den lyften som finns på vertygsboden är inte så bred 55cm,blir det problem när man ska ha en depåstöd baktill.Har du kanske bilder med hojen lyft???

Den lyften som finns på vertygsboden är inte så bred 55cm,blir det problem när man ska ha en depåstöd baktill.Har du kanske bilder med hojen lyft???
Jag vet inte hur det är med depåstöd.
Jag har bara använt sidostöd och centralstöd.
Hur breda är depåstöden?

Jag har varit idag på Jula och tittat på deras lyft,den kändes billig och rampen verkande tunn och klen,hur är det med vertygsbodens lyftar,någon sim orkar posta några bilder??

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan