mc-lyft

Att lyfta åk gräsklippare och glidarhojar säkert bra men sporthoj utan ram under motorn vet e tusan :va

En bra och stabil lyft men du kan nog glömma att lyfta sporthojar på den, funkar däremot kanon till motard/enduro/cross och bevisligen custom om man får tro bilden.

erik skrev:
En bra och stabil lyft men du kan nog glömma att lyfta sporthojar på den, funkar däremot kanon till motard/enduro/cross och bevisligen custom om man får tro bilden.
han har en glidare
nå?

h01hmt skrev:
han har en glidare
nå?

Vadå, nå? Han svarar ju där?

Jag har en likadan och den funkar fint inga problem alls, behövs bara lite moddande sen lyfter den perfekt

h01hmt skrev:
är det nån som köpt denna? kostar 1000 på jula.

touring.se säljer en likadan för det dubbla.

farsan vill ha en sådan, duger den tror ni?
den ser jäkligt bra ut :)
http://www.jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/601009_b.jpg
Kul att du postade idag.
Jag tänkte nämligen tipsa alla om att Biltema nyligen fått in en likadan mc-lyft i sitt sortiment.

www.biltema.se Artnr. 15-372 (Bild finns)

Ser ut som Jula's (och samma "prestanda")fast kostar endast 799 :-
Visst, nu kommer folk att hacka på Biltemas produkter, men billigt är det iallafall.
(och hur stort slitage är det egentligen på en lyft, kanske inte behöver vara NASA-kvalitet? :tungan )

h01hmt skrev:
han har en glidare
nå?

Har han en plan yta som tål belastning (ramen t.ex) underst på hojen är det bara att lyfta. Lyften tar som du ser en del plats men är å andra sidan rejäl och bra att jobba med. Kompisen jag delar garage med har en likadan och han är i alla fall nöjd, han lyfter förvissa bara en husabergare men principen är ju den samma oavsett hojens storlek eller vikt.

erik skrev:
Har han en plan yta som tål belastning (ramen t.ex) underst på hojen är det bara att lyfta. Lyften tar som du ser en del plats men är å andra sidan rejäl och bra att jobba med. Kompisen jag delar garage med har en likadan och han är i alla fall nöjd, han lyfter förvissa bara en husabergare men principen är ju den samma oavsett hojens storlek eller vikt.
den är plan under. det blir kalas det där

jag ville bara höra om det var skit med kvaliten.
Danke!

Det är bättre att lägga till ett par tusingar och köpa en riktig lyft.
En sådan kan användas till alla hojtyper (utom GoldWing och några sådana) eftersom den klarar 400 kg.
Kolla: http://www.verktygsboden.se/

Den du snackar om finns också där och den tar de 695 kr för. Jag skulle dock inte köpa en av den typen eftersom de lyfter så lite att du ändå får gå med krökt rygg om du ska meka.

Jag har haft jula lyften i snart 2år nu och den funkar helt perfekt.Har lyft det mesta med den såsom custom hojar, min gamla dr800 och tom. bilen vid däck byte ! Håller en bra kvalite` speciellt med tanke på priset.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti