MC-konsult söker personal

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
XB12SX 2010
MC-konsult AB i Lidköping söker personal

Vi expanderar och söker en säljare till butiken. Uppgifterna består i reservdelsförsäljning mot vår egen verkstad samt försäljning av reservdelar, tillbehör och kläder till externa kunder. Du behöver ha teknisk kunskap och/eller erfarenhet från butik. B-körkort erfodras.

Arbetstider: vardagar 9-18 lunch 13-14, vissa helger enl schema
Lön: Timlön enl överenskommelse
Tillträde/Varaktighet: Snarast, provanställning

Svar till : reservdelar@mckonsult.se

denimblack skrev:
2203026 MC-konsult AB i Lidköping söker personal

Vi expanderar och söker en säljare till butiken. Uppgifterna består i reservdelsförsäljning mot vår egen verkstad samt försäljning av reservdelar, tillbehör och kläder till externa kunder. Du behöver ha teknisk kunskap och/eller erfarenhet från butik. B-körkort erfodras.

Arbetstider: vardagar 9-18 lunch 13-14, vissa helger enl schema
Lön: Timlön enl överenskommelse

Svar till : reservdelar@mckonsult.se

jag vet att det kanske inte är rätt forum, men kanske nååån desperado vill ha ett jobb? :)

Kan ju bli som långt att pendla :hihi annars hade det varit ett jobb jag gärna sökt

Det finns väl ingen här som har B kort? :tuttar

Jag hade sökt, men är inte klar med kortet än :( :huvet :huvet

/Adam
Lidköpingsbo

denimblack skrev:
2203026
[/email]

Inte för att pissa på ditt erbjudande, det kan ju vara annorlunda med det, men generellt sett så om tre månader när provanställningen är slut så är anställningen också det, eftersom branchen då går in i lågsäsong.

DET är felet med alla jobb i MC branchen, man får jobba arslet av sig under den tid på året man helst skulle vilja vara ledig, för att sen få höra "tyvärr har vi nu arbetsbrist" och samma tid nästa år annonseras samma tjänst ut igen.

Jag har råkat på det på ett par arbetsplatser, på en av arbetsplatserna var det alltid strax innan jul dom "provanställde" en bunt med folk, på andra arbetsplatser stämde det perfekt med övriga personalens semestrar...

Faktum är att jobbet jag har nu var tänkt att vara en provanställning över sommaren, men en ur personalen sa upp sig under tiden så jag blev kvar, så helt hopplöst är det inte.

GuW skrev:
2205364 Inte för att pissa på ditt erbjudande, det kan ju vara annorlunda med det, men generellt sett så om tre månader när provanställningen är slut så är anställningen också det, eftersom branchen då går in i lågsäsong.

DET är felet med alla jobb i MC branchen, man får jobba arslet av sig under den tid på året man helst skulle vilja vara ledig, för att sen få höra "tyvärr har vi nu arbetsbrist" och samma tid nästa år annonseras samma tjänst ut igen.

Jag har råkat på det på ett par arbetsplatser, på en av arbetsplatserna var det alltid strax innan jul dom "provanställde" en bunt med folk, på andra arbetsplatser stämde det perfekt med övriga personalens semestrar...

Faktum är att jobbet jag har nu var tänkt att vara en provanställning över sommaren, men en ur personalen sa upp sig under tiden så jag blev kvar, så helt hopplöst är det inte.

Nu tror jag att du är ute och cyklar. Visst finns det företag som gör precis som du säger, ser provanställningen som en visstidsanställning men jag vågar påstå att MC Konsult i Lidköping INTE tillhör dessa. MC Konsult har ett mycket gott rykte både bland kunder och branchkollegor.

MVH: Mekus, en fd branchkollega

AdamGS500 skrev:
2205061 Det finns väl ingen här som har B kort? :tuttar

Jag hade sökt, men är inte klar med kortet än :( :huvet :huvet

/Adam
Lidköpingsbo

sök ändå! :)

GuW skrev:
2205364 Inte för att pissa på ditt erbjudande, det kan ju vara annorlunda med det, men generellt sett så om tre månader när provanställningen är slut så är anställningen också det, eftersom branchen då går in i lågsäsong.

självklart kan det vara svårt att dra runt alla anställda på vintern ekonomiskt, men just nu letar vi efter nån som kan jobba hela året eftersom en av våra anställda sagt upp sig. så det är lugnt, här får du jobba så mycket du vill! :)

denimblack skrev:
2205741 sök ändå! :)

självklart kan det vara svårt att dra runt alla anställda på vintern ekonomiskt, men just nu letar vi efter nån som kan jobba hela året eftersom en av våra anställda sagt upp sig. så det är lugnt, här får du jobba så mycket du vill! :)

Kul, då söker ni folk på rätt ställe IAF :tummenupp
Som sagt så jobbar jag också i en branch där det varierar kraftigt, och vi anställer extra över sommaren, men vi gör klart att det är över sommaren vi anställer, mina branchkollegor gör inte alltid det.
Genom att söka här får ni säkert kompetenta sökanden, och folk kanske är beredda att säga upp sig från andra jobb för att få jobba med motorcyklar, och då vore det ju surt om det inte fanns en fortsättning.
Men nu har du ju klargjort hur det ligger till, då är det ju bara upp till den som får jobbet att visa sig kompetent och villig att arbeta.

Lycka till med rekryteringen!

Känns som att det är lite långt bort. :tungan

Dessutom är inte mina erfarenheter av branchen särskilt positiva.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti