MC kläder (mode)

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
R6
Vad är det som gäller i modeväg för oss motorcyklister....eftersom hela Sverige har blivit så modemedvetna de senaste åren med tidningar som King, slitz man, DV mode och nu ska även Café komma med en modetidning för män (fyra svenska modetidningar för män har dykt upp på mindre än 2 år!!).

Vad är det som gäller i sommar, icon jackor med döskallar? racerställ med en tröja över?
Det känns lite som om det är samma gamla MC kläder som finns ute säsong efter säsong...nån som har mode koll???

Icon jackorna tycker jag ser rätt nice ut, lite dyra kanske men vill man vara fin så...

CRESTJKT_BLK_310x310.jpg

Den o en cool hjälm tycker ja ser bra ut.

Vad är det som gäller i modeväg för oss motorcyklister....eftersom hela Sverige har blivit så modemedvetna de senaste åren med tidningar som King, slitz man, DV mode och nu ska även Café komma med en modetidning för män (fyra svenska modetidningar för män har dykt upp på mindre än 2 år!!).

Vad är det som gäller i sommar, icon jackor med döskallar? racerställ med en tröja över?
Det känns lite som om det är samma gamla MC kläder som finns ute säsong efter säsong...nån som har mode koll???

Våga vara lite unik, det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.

Tja, ingen aning egentligen, men får jag spekulera fritt så har de matta, helsvarta/gråa ställen blivit lite ute, mycket vita plagg känns hett för sommaren -07. Ser vi till mönster så har tribalerna varit ute sen tidig vår -04. De vågade bör satsa på mer färger, och inte i pastellskalan. Till höstens kollektion spår jag nämligen detta, och snart skulle jag tro att lite av nittiotalets neon är mogen att göra éntre på våra gator igen. Tänk regnig natt, tänk Café Opera -93, tänk lila Kawasaki.

;-)

/perris

"Ser vi till mönster så har tribalerna varit ute sen tidig vår -04. "

Tribaler har väl aldrig varit inne? Alla fall aldrig speciellt snyggt.

Last edited:
Mode inom hojåkare? Sorry men det blir liksom aldrig särskillt hett med en heltäckande dräkt av skinn. Oavsett dekor. Fult men bra.

De flesta jag känner skulle inte tycka ett skinnställ från -97 är fulare än ett från -07, men så åker de inte hoj heller.

Tja, ingen aning egentligen, men får jag spekulera fritt så har de matta, helsvarta/gråa ställen blivit lite ute, mycket vita plagg känns hett för sommaren -07. Ser vi till mönster så har tribalerna varit ute sen tidig vår -04. De vågade bör satsa på mer färger, och inte i pastellskalan. Till höstens kollektion spår jag nämligen detta, och snart skulle jag tro att lite av nittiotalets neon är mogen att göra éntre på våra gator igen. Tänk regnig natt, tänk Café Opera -93, tänk lila Kawasaki.

;-)

/perris

Får snart slänga ut ett skitfint Dainese Testona på blocket då. Eller vad den nu hette. Benetton färgerna är det iaf :D stl 54, nyskick nästan :D

Passar inte den här diskussionen bättre i "Gay på sporthoj" :hihi (förlåt)

Jag åker hoj, sen vad jag har på mig....... :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon