MC i USA

• Thread starter Thread starter rBy
  • Start date Start date

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Tjena boys n girls!
Vi naermar oss varen med stormsteg :D !
Fy fan vad man ser fram emot o aka lite nu..
Aja till saken nu.
Aer for tillfaellet i usa och kommer antagligen flytta hit permanent i hoest.
Taenkte da inforskaffa mig en R (typ ninja, r1, etc) bage haer i usa (kostar 9000 dollar nya :P)
nan som aegt en bage haer eller som vet po ett ungefaer vad forsakringsklasserna ligger po? kan underlaetta med att saega att jag aer 23 har haft kort ca 1 ar.
Jag ringde en massa forakringsbolag i gar.
Men eftersom jag inte har amrekansk mc kort kan dom inte se vad det skulle kosta.. Jag fragade aeven OM jag far kopa bage haer, och det var nemas problemas..
Aja nan som har nan uppfattning po vad forsakringen kan ligga po?

Mvh Robert (haer i LA kor man mc aret runt :P)

Skaffa USA kort..
Det gjorde jag på 15 min, skit lätt, kostar $20. Inget att gå och fundera på bara gör det, ta med ditt pass bara.

Krona skrev:
Skaffa USA kort..
Det gjorde jag på 15 min, skit lätt, kostar $20. Inget att gå och fundera på bara gör det, ta med ditt pass bara.
Haha.. :rofl Kan det verkligen vara så lätt?. :hihi
Fy vicken säker trafik dom måste ha "over there"

jo sa enkelt aer det:P men trafiken tycker jag personligen aer ganska lugn..
man aer mycket "vaenligare" mot varandra haer aen tex sthlm..
jo far ta och skaffa US kortet da..
men ingen som vet po ett ungefaer vad det kostar??

mvh

jag bor o kör MC i LA är inte amerikansk medborgare men prova Progressive de tar en fast man ej har amerikanskt mc kort ..För att få ett mc kort här borta måste du fixa social security number som e nästan omöjligt att få men svenska kör kort funkar bra.. skulle du till LA så hör av dig å åka lite hoj :tummenupp

Ludde-man skrev:
jag bor o kör MC i LA är inte amerikansk medborgare men prova Progressive de tar en fast man ej har amerikanskt mc kort ..För att få ett mc kort här borta måste du fixa social security number som e nästan omöjligt att få men svenska kör kort funkar bra.. skulle du till LA så hör av dig å åka lite hoj :tummenupp

Nar jag skulle skaffa kort sa de att det rackte med att man forsokt fa ett social security no. Hade man fatt avslag sa kunde man ta med det pappret och visa istallet. Da fick jag nog av deras byrakrati... :rolleyes:

Robert:
Antar att du redan har ett internationellt kort, annars ar det att rekommendera. Eftersom korkortsnummer maste knappas in i deras data sa ar det nog lattare att slippa points om du langar fram en svensk lapp... :tummenupp

Sök efter försäkringsbolag / kurirer (åt f.bolagen) som kan ta försäkring på "International Drivers Licens". Jag hade inte mitt riktiga med mig då jag tappade bort det, men kunde få försäkring hos dessa bara genom att visa mitt svenska körkort med där jag har både bil och MC-tillhörighet.

Försäkringen kostade mig 400 dollar för 6 månader. Dock rabatterad för jag var så söt.

Annars om du är laglig i landet (räcker med nått sorts "valid visa") så kan du ta körkort snabbt och enkelt genom att åka till DMV. Jag tog för både bil och MC på samma dag =)

ludde-man jag befinner mig jusst nu i LA (manhattan beach)
kommer dock aka hem till swe nu de naermaste dagarna, men kommer tillbax sep/okt det aer da jag skaffar mig bage haer i usa, sa skicka privat mess med telenr sa ringer jag om typ 7 manader ;) och da jaeklar far du visa mig var man rastar mc rejaelt haer.. har hort att det ska finnas sjyssta berg man koer upp o ner foer :D..?

hade taenkt att setta mig ner och ringa runt lite imorrn far se vad bolageb sejjer..

mvh Robert (en som snart koer mc aret om :P:P)

rBy skrev:
ludde-man jag befinner mig jusst nu i LA (manhattan beach)
kommer dock aka hem till swe nu de naermaste dagarna, men kommer tillbax sep/okt det aer da jag skaffar mig bage haer i usa, sa skicka privat mess med telenr sa ringer jag om typ 7 manader ;) och da jaeklar far du visa mig var man rastar mc rejaelt haer.. har hort att det ska finnas sjyssta berg man koer upp o ner foer :D..?

hade taenkt att setta mig ner och ringa runt lite imorrn far se vad bolageb sejjer..

mvh Robert (en som snart koer mc aret om :P:P)
du vet att det e bike night ikväll va med uppsamling inatt på sunset :yoparty

Fy fan!
Tillbaka till kalla sverige igen :/
Längre bort från Mc åkning får man ju leta efter, ser ju ut som en ny istid här i sthlm!Brrrrrrr

Ludde-man var du på sunset? hur var det?

/Robert

rBy skrev:
Fy fan!
Tillbaka till kalla sverige igen :/
Längre bort från Mc åkning får man ju leta efter, ser ju ut som en ny istid här i sthlm!Brrrrrrr

Ludde-man var du på sunset? hur var det?

/Robert
Välkommen hem! :tummenupp :hihi

*gaaaah*

Jag vill också till USA!
Har ni några tips?

Är snart utbildad Flygtekniker. Kanske kan få jobb som en sån? :)

Ludde-man skrev:
du vet att det e bike night ikväll va med uppsamling inatt på sunset :yoparty
hur är det folk på andra sidan pölen åker dem med ordentliga skydd som måga av oss gör här i sverige eller är det mycke jeans å t-tröjja som på alla stuntfilmer man ser från staterna?

Aaaa fuck

Ni får det att läskas långt in i ***** av allt ert snack.
Tänkt flytta dit länge, kan man få tag i green card lätt? Och hur är det med jobb? Enkelt?

Om jag lyckas övertala familjen så flyttar vi till LA till hösten... har fått erbjudande om jobb där men familjen (läs frun) är inte så förtjust i grejen men ungarna är hur sugna som helst...

Hoppas hon ändrar sig så man kan åka året runt.... :tungan

Swedie skrev:
Om jag ens FICK åka till USA :rolleyes:

Får och får...Sen du fixade :tuttar så får du ju inte göra något kul :va

När du ska wheela så säger hon " Aja baja, det är farligt och du kan slå dig"
När du ska tävla så säger hon " Aja baja, det kostar för mycket pengar och du kan slå dig"
När du ska resa till USA så säger hon " Aja baja, det kostar för mycket pengar och du kan skada dig och så har jag inte kontrol över dig"

Bara och erkänna, du är precis lika mycket toffel som jag är :tummenupp :hihi

Nobody skrev:
Får och får...Sen du fixade :tuttar så får du ju inte göra något kul :va

När du ska wheela så säger hon " Aja baja, det är farligt och du kan slå dig"
När du ska tävla så säger hon " Aja baja, det kostar för mycket pengar och du kan slå dig"
När du ska resa till USA så säger hon " Aja baja, det kostar för mycket pengar och du kan skada dig och så har jag inte kontrol över dig"

Bara och erkänna, du är precis lika mycket toffel som jag är :tummenupp :hihi
Nä det låter inte alls så här. Det låter "Du är ball" "Du är bäst" osv.. "Jag vill oxå till USA". "Jag vill oxå köra hoj". När jag wheelar så tycker hon det är häftigt! :)

Back