mc i usa!!!???

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
kan det vara sant??? jag var in på www.ebay.com och kikade på mc dom är ju så jävla biliga alltså nu till min fråga kan det stämma att man kan köpa en hayabusa som gått 500miles för 4,500dollar även övriga cyklar var ju skit billiga om det stämmer så tänker jag köpa en busa känner lite folk som tar hem gammla jänkarbilar i contanier å tänkte åka med dom i så fall

korpe skrev:
kan det vara sant??? jag var in på www.ebay.com och kikade på mc dom är ju så jävla biliga alltså nu till min fråga kan det stämma att man kan köpa en hayabusa som gått 500miles för 4,500dollar även övriga cyklar var ju skit billiga om det stämmer så tänker jag köpa en busa känner lite folk som tar hem gammla jänkarbilar i contanier å tänkte åka med dom i så fall
shit va billigt de va!!!

moms och tull lär ju inte kosta så mycket så det inte lönar sig MYCKET eller hur??

Momsen ÄR 25% !

Tullavgiften är olika beroende på vilket sorts gods det handlar om men 13% låter ganska rimligt och kan mkt väl stämma.

Enda sättet att ta hem en hoj riktigt billigt från USA är som flyttgods, du måste ha varit bosatt där i minst 300 dagar om jag inte minns fel.
Då slipper du tull och moms och får ta med dig ETT fordon som flyttgods.

/Nitrous

klippt från tull.se

Tullsatsen för motorfordon varierar. För personbil är den 10%. Vi beräknar tullavgiften på inköpspriset, fraktkostnader, försäkring och de hanteringskostnader som du har haft i samband med transporten fram till svensk införselort. Du ska också betala 25 % i moms.

spoon skrev:
klippt från tull.se

Tullsatsen för motorfordon varierar. För personbil är den 10%. Vi beräknar tullavgiften på inköpspriset, fraktkostnader, försäkring och de hanteringskostnader som du har haft i samband med transporten fram till svensk införselort. Du ska också betala 25 % i moms.

MC: $4.500 = 34.200 kr
Frakt: ca 10.000 kr
Summa: 44.200 kr
Tull: 4.420 kr
Summa: 48.620 kr
Moms 25%: 12.155 kr
Summa: 60.775 kr
+ resor i Sverige
+ övrigt

Den eventuella besparingen är inte värd besväret.

:fakta

Edit: enklare och billgare att köpa denna ---> http://www2.blocket.se/view/2579551.htm?l=0&c=1&city=0

Last edited:
nä du kanske har rätt får väl se hur det blir men jag tror gammel gixxern får hänga med ett tag till

Momsen tillkommer väl endast om hojen gått mindre än 600 mil? Så e det i alla fall om man importerar från tyskland. Men det kanske har med eu att göra :va

yonsson skrev:
Momsen tillkommer väl endast om hojen gått mindre än 600 mil? Så e det i alla fall om man importerar från tyskland. Men det kanske har med eu att göra :va
Japp, eu! Billigaste stället att köpa hoj i europa ska tydligen vara italien vad jag hört. Nån som kan bekräfta det?

Tullsatsen är 6% på motorcyklar över 125cc, senast jag kollade.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2