Mc-butiker i Linköping ?

• Thread starter Thread starter Xab
  • Start date Start date

Xab

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2012
Hoj
2006, Honda Hornet
hej jag är rätt ny inom detta så jag undrar om ni har någon butik att rekommendera ?

själv känner jag till http://www.motorbolaget.se/ där jag köpte min hoj och en del utrustning men folk kanske har andra erfarenheter ? :)

tack på förhand / Xab

Beviks och Motorbolaget är de som gäller. Sen finns även Nifa Mc och Handelsboden när det gäller kläder. Beviks är störst i Östergötland och är återförsäljare till HD, Ducati, BMW, Ktm, Honda och Kawasaki.
Motorbolaget har Triumph, Husqvarna och Honda.

Hoppas du du fick lite mer inblick om Linköpings mc-butiker. Själv rekommenderar jag jag Beviks! :)

okey tack så jätte mycket för tipsen :) som sagt har jag redan köpt de mesta på motorbolaget, lite små plock kvar bara som lås och handskar. men man vill ju ha ett litet hum om vad som gäller i fortsättningen :)

Jag rekomenderar nifa.. Bra priser, bra service och helt ok utbud

Jag rekomenderar att du kollar runt på alla eller på nätet när du ska handla. Vissa saker är MYCKET billigare att köpa på Ebay m.m. Jag köpte hjälm från Usa på Ebay. Shoei XR1100. Kostade hem till dörren 3077 kr. 5500 va det billigaste i Sverige. Köpte en Dainese Skyddsjacka på Ebay för 1500 hemskickat o klart, ca 3500 i Sverige. Men det ska sägas att jag gjorde även klipp på Skinnställ här hemma.
Beviks är dyra. Motorbolaget är mycket dyra.

När det gäller lås så rekommenderar jag Handelsbodens hojlåset, ett godkänt skivbromslås för 395:- litet smidigt och det finns 2 extra bultar att köpa till ifall originalbulten av nån anledning inte passar i din skiva.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna