Mc åkande Golfare.

ZX6R20007

Storfiskare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
ZX6R-07 gånger 2,GSXR 1000-02,.
Hej alla Mc åkande golfare!

Undrar om det finns intresse för en "Motorcykel open" i golf under våren. En god vän till familjen är banchef på en fin bana några mil utanför sthlm. Och den kan jag få hyra under 1dag till ett vettigt pris. Vi kommer få bra pris på mat och dryck i resturangen och även en viss % i golfshopen. Finns även övernattning i närheten för dom som önskar. Håller även på att kolla runt bland andra kontakter om lite spons med priser. Och det går oväntat bra. Fina och ganska mycket priser kommer det vara om detta blir till verklighet.
Vilken bana det gäller återkommer jag med.

Men innan jag börjar smida mina planer ordentligt så vill jag veta om det finns intresse för en sådan här aktivitet. Skriv även gärna ner om ni har något som ni av egen erfarenhet vet att jag som arrangör bör tänka på. Lista enl nedan som jag redan löst.

* Bana till bra pris

* Blir en vettig startavgift (Beror lite på spons samt antal deltagare)

* Bra pris på mat och dryck

* Viss % på allt i golfshopen

* Övernattning i närheten (2,4km)

* Aktivitet för barn under dagen

* Alla,även nybörjare är givetvis välkommna.

* Ni som inte spelar,men som vill komma och ta en kaffe/öl i vårsolen får givetvis göra det.

* Kommer finnas chans för dom som e nybörjare att få råd/tips av instruktörer

* Även möjlighet att prova slå lite för dom som aldrig spelat.Även där med hjälp av instruktör om det önskas.

Så vad säger ni, finns det några som skulle vilja ta en lördag och spela lite golf och snacka mc och ha trevligt?

Och ni som tycker att golf är en skitsport osv behöver EJ besvära er att skriva.

// Frode

Golf är en kul skitsport! :)

Min centerpartistiska ådra brukar motivera mig att ge mig ut på banan och hacka jord.

Oavsett så låter det kul.

Mitt förslag är att du gör två upplägg, där det ena är det seriösa som du spånar om i inlägget och ett som är mer jordnära, typ:
-PM:a mig så bokar vi in ett antal fyrbollar en dag och kör en slagtävling och hyllar vinnaren över ett par öl efteråt.

Har hängt här sedan 2004 & varit så arg & besviken att nästan ingen här har klass eller borgerlig touch...men sedär! nu kommer golfen spridas även i dessa lokaler.... Hoppas någon ordnar något mer, typ hästpolo eller bara tennis i Kungliga.

"Motorcykel open"
Åka hoj och golfa? :confused:
Typ som hästpolo?
Kraschkåpor som gäller alltså?

Du får väl för fan köpa dig en endurå-maschin :huvet

Men seriöst, moderat-bandy är fan ganska skoj. Enda nackdelen är att man inte får spela i bar överkropp samt ha en caddie som släpar omkring på en stor kylväska full med sprit. Eller ja, man får säkert ha sprit med sig men inte samtidigt som man utbrister könsord på banan :(
Jag är portad från golfklubben numera :gråta

Jag är sugen. Har lagt av att spela golf egentligen men det skulle va kul att ta en runda.

Skriv gärna vilken bana det är. Eventuellt så finns det ett gäng från Arboga som kan vara intresserade, om det är alkohol inblandat i bilden så det inte är något kristet evenemang.

t ha en caddie som släpar omkring på en stor kylväska full med sprit.

I vår ska jag och några polare spela Jägergolf. Reglerna är enkla. Utöver golfutrustning skall samtliga spelare utrusta sig med en jäger.

Reglerna är simpla. Vinnaren/vinnarna av varje hål får ta en jäger. Vinner man således många hål i början lär man inte vinna så mycket på slutet och tvärtom. :fyllisar

Back