Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han har inte fått ligga på länge!Han borde ju läggas in!
Nej håll huvudet högt och le åt denna typ av människor....
det måste finnas "viktigare" saker att skriva i en rikstäckande dagstidning/skvallertidning!!
Du menar Linda Rosings senaste botoxinjektion, eller kanske hur du snabbantar till midsommar?det måste finnas "viktigare" saker att skriva i en rikstäckande dagstidning/skvallertidning!!
Man skulle kartlägga hans hobbies, å sen skriva en likadann insändare mot den hobbien å skicka till Aftonbladet, eller kanske Expressen?![]()
"riktig doning med säregen poetisk kraft..."
Exakt! Alltså är han ett av hoten mot vår hobby! Ett annat är som du nämner, att vi faktiskt stör, beter oss som idioter, och klotar titt som tättIngen här verkar fatta att en mycket stor majoritet av världens befolkning inte är det minsta imponerade av våra hojar, tvärtom.
Åker man dessutom omkring och väsnas eller wheelar bland vanligt folk bekräftas deras fördomar om att motorcyklister är lite barnsliga och allmänt korkade.
Ett annat är som du nämner, att vi faktiskt stör, beter oss som idioter, och klotar titt som tätt![]()
Visst är det vi själva som gräver de största groparna för oss själva. Tom jag har lite då och då tjatat om att man ska tänka på vars man gasar någonstans. Men visst, även solen har fläckar, och även jag gasar på dumma ställen ibland, ibland pga okunskap....långt och retoriskt...
Retorisk fråga:
Antag att någon förvirrad rikstagsledamot faktiskt lägger fram ett förslag om att förbjuda sporthojar. Utan att fördjupa oss i hårklyverier om vad som är en sporthoj eller inte så antar vi även att denna motion faktiskt överlever så långt att det hela slutar med att det skall fattas beslut i rikstagen om sporthojens vara eller icke vara.
Min fråga är då:
- Vad kommer ha störst inverkan på vilken av knapparna riksdagsledarmöterna trycker på:
a) Kåserikrönikören i aftonhoran
b) Alla de mc-förare som beter sig som svin i trafiken och i tätbebyggda områden. Allt det buller "vi" bidrar med samt alla de olyckor vi står för?
Nu är ju jag för evigt stämplad som moralkärring på detta forum. Men jag tror trots allt att krönikörens lilla kåseri kommer väga lätt som en fjäder i sammanhanget i jämförelse med allt buller från raka rör och ylandet från slipons under alla möjliga tider på dygnet och på alla möjliga och omöjliga platser.
Jag tror krönikören är bortglömd på en dag (förutom av alla småkewkar) och helt saknar vikt, när riksdagsmännen skall rösta i denna hypotetiska omröstning, i jämförelse med alla de upplevelser som de flesta billister faktiskt har av "galna" motorcyklister...
- Bakhjul både här och där.. på sveavägen, utanför skolor, längs enskederakan i mer eller mindre tät trafik..
-Kryssande i (för billister) höga farter mellan bilar.
-"Smällen" utanför fönstret som så många billister skititi på sig av då en hoj blåser förbi i 200-250 utanför trots att de själva tuffar fram i hyggliga 135 med sin v70 på motorvägen...
Listan kan göras rätt lång med "spikar i egen kista".... Krönikören är obetydlig på det stora hela.
Men fortsätt för all del att sticka huvudet i sanden. Fortsätt ge "moralkärringar" och surgubbar fingret. Fortsätt att gnälla som småbarn när er kewkstorlek ifrågasätts av "en bitter gubbdjävel som säkert inte fått borra på flera år och som bara är sur för att han själv inte kan tjÖra hoj!"
Som du gör menar du?![]()
![]()
...sju..
:corn
Krönikor är ytterst sällan "viktiga".. de är oftast inget annat än personliga iaktagelser som levereras i kåserianda...
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |