Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Busaberg skrev:Jag antar att du menar intermediate däcket i gatblandning,som heter streetsport.Bra allrounddäck men förvänta dig inte någon imponerande livslängd.Bättre fäste än MT60 och billigare(tror jag).
Spider skrev:Jag kör med deras Intermediates/Street Sport bak och Intermediates/Vit fram och är skitnöjd. Jag har gjort 280 mil på dom nu och det finns nog 100+ mil kvar så hållbarheten tycker jag är helt ok. Blandningar finns i Blå/Gul/Vit/Street Sport (Mjuk/Mellan/Hård/Street). För utseende och info kolla in http://www.maxxis.com och för svenska riktpriser kolla http://www.jofrab.se och välj sen Cross/Däck/Däck Maxxis Supermotard.
Jag har inte kört ordentligt på bana (bara småfuskat lite) med dom men ordentlig åkning på kurviga småvägar är inga problem (trots det funkiga utseendet). Seriöst banåka på torr asfalt är jag tveksam till. Med det utseendet dom har så kan man kanske aaaana sig till att man kommer att elda upp dom. Men.... bara min egna lilla teori, jag har inga som helst belägg för det.
MT60 går bort om du skall åka bana/kurviga vägar. Har väldigt platt profil vilket gör att du är uppe på kanten och åker med nästan inga nedlägg alls. Klart omysig upplevelse när det börjar gå där kan jag låta meddela.
Jag har tidigare kört på Pirelli MTR01/02, Metzeler M1, Michelin Pilot Sport Cup och Pirelli MT60 och tycker nog att pris/prestanda talar väldigt mycket till Maxxis fördel. Dom är helt enkelt tillräckligt bra, inte bäst men tillräckligt bra.
.
Spider skrev:Såg i Avontråden att du ville se bilder.... Jag hittade några på mina Maxxis så.....
Share 'n enjoy
.
Hållbarheten....?? Att få 400-500 mil på ett par motarddäck är grymt bra. Skulle nog tro att någonstans runt 300 är normalt om man kör aktivt och har någorlunda kladdiga däck.bebbe skrev:Ser coola ut. Har funderat en hel del på dom. Det enda som talar imot är hållbarheten.
70 mil tycker jag e braSpider skrev:Hållbarheten....?? Att få 400-500 mil på ett par motarddäck är grymt bra. Skulle nog tro att någonstans runt 300 är normalt om man kör aktivt och har någorlunda kladdiga däck.
Spider skrev:Hållbarheten....?? Att få 400-500 mil på ett par motarddäck är grymt bra. Skulle nog tro att någonstans runt 300 är normalt om man kör aktivt och har någorlunda kladdiga däck.
Det var en klok man (TomK) som en gång sa till mig att för att få en uppskattning av vad däcken kommer att kosta mig så tar man bara soppakostnaden/mil, d.v.s. däckskostnad/mil = soppakostnad/mil. Och det verkar stämma ganska hyfsat.
Det är bara å gilla läget, stånkor käkar däck.
.
Skillnaden mellan Maxxis och MTR02 är att du kan välja blandning på Maxxis. Om du väljer Street Sport till bak så kommer du längre med Maxxis än med MTR02.bebbe skrev:Mina Pirelli MTR02 kommer jag bara ca 300mil på (och då skulle de nog ha varit bytta för 50 mil sedan). Maxxis däcken skall efter vad jag ha hört vara mjukare! Det lär väl bli ytterligare mindre kört på de då?
Krigge skrev:Heter tillverkaren av däcket Goldspeed eller?
Vilka säljer dom i gbg?
Superbike i Gbg säljer dom.bebbe skrev:Nej det är Maxxis som är tillverkaren. Vet inte vilka som säljer dom i GBG bara![]()
Spider skrev:Skillnaden mellan Maxxis och MTR02 är att du kan välja blandning på Maxxis. Om du väljer Street Sport till bak så kommer du längre med Maxxis än med MTR02.Jag och MegaRaid har 625'or båda två och jag kommer dubbelt så långt på mitt Maxxis Street som han på sitt MTR02.
Och när du äntligen vågar dig ut hit på forumet så kommer du bara med oförskämdheter.MegaRaid skrev:Verkar inte spela någon roll vilket däck jag köper. kommer bara 180 mil med ett backdäck. Beror nog mycket på körstil. Spider kör väldigt fint och försiktigt (nästan lite moppevarning). Själv är det mera av eller på med gasen
Daniel
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT