Maxtor OneTouch(mini) problem

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
Hej,
Jaa som överskrifet säger så har jag fått ett lustigt problem med min Maxtor bärbara hårddisk. Den har funkar felfritt tidigare i min Macbook men så häromdagen när jag koppla in den i datorn för att kopiera över lite filmer på den så fungerade det inte alls! När man ska ta och kopiera in eller ut från disken, skapa nya mappar etc så kommer meddelandet "Objektet kan inte flyttas/skapas eftersom OneTouch4 Mini inte kan ändras" :va Det verkar liksom som om den har blivit skrivskyddad på nått vis.
Tog av nyfikenhet med den till jobbet i natt för att testa den på PC:en där - och underligt nog så funkade den där :mad: Där kunde man utan problem göra nya mappar, flytta runt saker på disken, kopiera till o från etc etc. Som sagt, det har ju fungerat tidigare men nu inget alls när ja kopplar in den i min Macbook :(
Någon här som kanske vet vad som e problemet och hur man skulle kunna lösa det?
Tack på förhand.

Du har inte formaterat om den i ntfs? tror inte mac tar ntfs nämligen.

Jaa du, jag vet i sören. Vad e ntfs för nått? Hade hårddisken hos min polare och kopierade över en massa bilder från hans PC till min Maxtor. Sen nu när ja ska använda den själv så funkar det inte.
Jag får väl se om jag kan hitta nån formaterings-knapp så ska jag försöka formatera om den så kanske det fungerar.

Hej hopp....

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back