matt svart lack

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Har lackat framskärmen svart ,först grundat ,sen Hagmans mattsvarta färg ,min undran är om man ska spraya på nån slags klarlack eller liknande för att skydda lacken ?
tacksam för tips

Det ska finnas en matt klarlack på nå vis! Hör med nån lackfirma, för kör du vanlig klarlack blir det nog blankt å fint

Tjena!

Kör med den som den är du, har också hagmans mattsvarta på framskärm o tank o enda nackdelen är att tanken blir blank efter ett tag då man gnuggar benen mot den... Då e de ju bara o offra en kväll o lacka om, så jobbigt är det ju inte..

Men hittar du nån klarlack kan du ju hojta till :tomten

antonoliver skrev:
Har lackat framskärmen svart ,först grundat ,sen Hagmans mattsvarta färg ,min undran är om man ska spraya på nån slags klarlack eller liknande för att skydda lacken ?
tacksam för tips

Plastic padding har ju ett par färger typ svart,röd,vit dom har även
matt klarlack, har testat det på min hoj och det blir kanon med den matta klarlacken.. :tummenupp

/j

antonoliver skrev:
tacksam för tips

Det finns klarlack-matt på clasohlson, Plastic Padding.
31-256-42 Klarlack Matt
http://www.clasohlson.se/

Funderade ett tag på att köpa det själv nämligen, vet inte om det är bra eller inte.
/Thelinski

Modifier skrev:
Plastic padding har ju ett par färger typ svart,röd,vit dom har även
matt klarlack, har testat det på min hoj och det blir kanon med den matta klarlacken.. :tummenupp

/j

Hmm,, man ska visst läsa samtliga inlägg innan man börjar skriva eget.. :rolleyes:

tackar

Tack för alla tips,ska prova klarlacken ,annars får jag göra som dom flesta,lacka om när det matta börjar bli blankt,mattsvart är ju bara så snyggt.. :yoparty

Men om man har en blanklackad kåpa men vill ha den matt, räcker det att spraya på MATT KLARLACK ovanpå för att få den matta ytan eller måste man slipa ner den gamla blanka lacken och lacka mattsvart först?

Last edited:
Det finns klarlack-matt på clasohlson, Plastic Padding.
31-256-42 Klarlack Matt
http://www.clasohlson.se/

Monsterbumb (!!!) men är det någon som vet om man fortfarande kan få tag på PP matt klarlack? Eller om det finns nåt liknande på marknaden. Har knatat runt till massa olika firmor men antingen har det bara klarlack med lyster-finish eller så säljer de bara 5l dunkar. Behöver bara lacka en hugger...

/Raz

Eller finns det matt klarlack som klarar 650 grader som dom värmebeständiga färgerna ?
Funderar på att lacka motorn som börjar bli lacksläpp på

Vi har matt klarlack i vanliga 400 ml sprayburkar på jobbet(Jem & Fix), ej värmetålig. 68:- styck kostar de. Finns nog hos närmaste färghandel annars. Klarlack som klarar 650 grader har jag aldrig sett i vanlig sprayburk men det finns ju firmor som fyller vanliga sprayburkar med vilken färg som helst.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back