matt plast

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CRF 450
argh... tvättade bort lite skit med 5-56 på hojjen, till min förvåning blev plasten aldeles matt, hur råder man bot på detta måntro?

kanske med vax!
värt å försöka. alt kan det faktiskt bli bra med autosol! det är bra på plast!

Mina kåpor blev väldigt matta efter ett tag
Använde då Turtle finish 2001 lackförsegling. Det såg ut som nytt efter :)
Kan vara lite knnepigt att få tag på men skicka ett mail till turtleimportören så kan han kanske skicka en flaska direkt hem...det gjorde dem åt mig för 75 kr

http://www.stp.nu/welcome_seab.htm adressen till importören

haha om plast blir matt av nåt så är det av rubbing!
Funkar bra att ta bort repor i plasten men sen krävs det ett jäklarns gnidande och gnussande med polish innan blank yta uppstår!

mmm precis... dom var blanka å fina innan ja tog på 5-56... så rubba är nog ingen hit.. inte häller autosol. men något vax som ni säger...funkar det med vanligt bilvax? lackförsegling värkar vettigt... ska nog testa med sån bil tvätt med inbyggt vax först dock.

Råkade få på wd-40 på min svarta plast.
Och den vart väldigt flammig.
men eftersom att plasten inte var idiot blank i sig så gick det inte med vadsomhelst.
provade allt vi hade i våra hyllor ( jobbar på mekonomen )
kom fram till att "autosmart" gummi,vinyl och plastpolish funkade väldigt bra då det löser fettet i wd-40. resultatet vart bra.
men akta sadel och handtag då det är en vinylglans.
mvh petter

bumber shine!

köp turtles Bumber Shine, finns på alla mackar och funkar väldigt bra. du kan ta det på hela hojen faktiskt, försiktig med sadeln bara, den blir HAL!!!

Jag kör med Silikonspray. Den skapar en hinna som skyddar mot smuts samtidigt som den gör hojen löjligt blank.
Jag sprayar på den & sedan tar jag papper & polerar tills det lagt sig I plasten & blivit grymt blank. Funkar även grymt bra till metallen på hojen. Dock så bör du undvika att få det på sadeln då silikon har en tendens att ta bort det mesta som kommer på den :D

Silikonet har inga lösningmedel eller slipmedel i sig utan är helt naturligt...halt & glansigt :tummenupp

/Mange

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...