Matrial till eget luftfilter.

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
Ska tillverka ett eget luftfilter, men vart kan jag få tag på matrial och vilket matrial går att använda.

Alla tips är bra med skippa strumpbyxor och liknande.

Jag har byggt utav ett sånt där gammalt skum/nät som man hade över högtalarna på 80talet. Fanns så på hifiklubben mfl.
Dubbla sånna lager filtrerar i vilket fall bort dom värsta partiklarna, rullatorer, småfåglar och katter.

Är nog lättare att få tips om du förklarar lite hur filtret ska se ut, dvs platt/ ovalt/runt, tunnt/tjockt, storlek, typ pappfilter, bomull eller skummfilter osv osv. Bilder på luftburken kanske?

Filter kan ju vara uppbyggda på många olika sätt.

Edit: köp ett crossfilter och bygg om efter behov?

Jag tror precis som JD att det bästa måste vara att köpa ett filter och bygga om efter behov

Du kan kolla med företag som håller på med ventilation. Ded brukar ha bra koll på olika filtermaterial, och vart man kan löpa dessa.
Ja fixade en modell som jag fick bygga stödnät så de inte kollapsade, men fungerade bra....

Det finns ingte till den luftburken jag har och ska tillverka tt eget "performance" filter.

går det inte att köpa ett för stort filter och klippa till skiten och kattstrypa fast de + luftfilterolja i kanterna för extra säkerhet. hehehe

Jag har byggt utav ett sånt där gammalt skum/nät som man hade över högtalarna på 80talet. Fanns så på hifiklubben mfl.
Dubbla sånna lager filtrerar i vilket fall bort dom värsta partiklarna, rullatorer, småfåglar och katter.

Hahaha:D

Back