Blanco
Glad påsk!
Nu har det gått många år av oekonomiskt handlande. Jag är en sån som handlar i stort sett varje dag på Ica eller Coop. Och äter ofta ute eller köper färdig mat. Skulle tro att det kan gå 400 kr om dan. Då är frukost som man köper på väg till jobbet och lunch inkluderat.
Så detta blir ju 12000 i månaden och jag skulle tro att jag lätt bara av att tänka ekonomiskt på mat utan att överdriva, spara pengar till 2 utlandsresor om året, minst!
Jag handlar t.ex. lönnebergaskinka i stället för ekonomipacket med 100 skivor i. Jag har alltid handlat uncle bens ris. men man kanske borde ta jättepacket med ris som inte har något kännt märke i stället? Ja, ni förstår hur jag menar.
Så mina frågor är: hur och var handlar ni som är mat-ekonomiska?
Vilken summa är rimlig för mat i månaden igentligen? Nu lever jag solo med en dotter varannan vecka.
Vilken typ av mat är den mest ekonomiska utan att få skörbjugg så att säga?
Så detta blir ju 12000 i månaden och jag skulle tro att jag lätt bara av att tänka ekonomiskt på mat utan att överdriva, spara pengar till 2 utlandsresor om året, minst!
Jag handlar t.ex. lönnebergaskinka i stället för ekonomipacket med 100 skivor i. Jag har alltid handlat uncle bens ris. men man kanske borde ta jättepacket med ris som inte har något kännt märke i stället? Ja, ni förstår hur jag menar.
Så mina frågor är: hur och var handlar ni som är mat-ekonomiska?
Vilken summa är rimlig för mat i månaden igentligen? Nu lever jag solo med en dotter varannan vecka.
Vilken typ av mat är den mest ekonomiska utan att få skörbjugg så att säga?

Jag är glad att jag inte har någon familj.