Har tänkt köra ner mig i motard-träsket och behöver en del råd. Är ute efter men lek/stunt hoj.
Tyvärr har jag inte jättabra koll på vilka modeller som är bra resp dåliga.
Det finns dock ett par viktiga parametrar. Jag är ingen mekaniker. Byta olja och filter är inga problem men större ingrepp reder jag nog inte ut. Med andra ord är jag ute efter en driftsäker sak som har lite längre serviceintervaller.
Hojarna jag tittat på är:
KTM 640
KTM 660
Honda XR 650
Husaberg 650 (vad jag förstått är det ofta service på denna)
Någon som har bra/dåliga erfarenheter av ovan modeller eller vet vilka årsmodeller man ska undvika?
Är det stor skillnad på KTM 640 vs 660 i drag i motorn?
Har en motards motor har samma livslängd som en sporthoj förutsatt att den sköts på rätt sätt? Jag menar är tex 1000 mil på mätaren på en motard ekvivalent med 1000 mil på en sporthoj?
Tyvärr har jag inte jättabra koll på vilka modeller som är bra resp dåliga.
Det finns dock ett par viktiga parametrar. Jag är ingen mekaniker. Byta olja och filter är inga problem men större ingrepp reder jag nog inte ut. Med andra ord är jag ute efter en driftsäker sak som har lite längre serviceintervaller.
Hojarna jag tittat på är:
KTM 640
KTM 660
Honda XR 650
Husaberg 650 (vad jag förstått är det ofta service på denna)
Någon som har bra/dåliga erfarenheter av ovan modeller eller vet vilka årsmodeller man ska undvika?
Är det stor skillnad på KTM 640 vs 660 i drag i motorn?
Har en motards motor har samma livslängd som en sporthoj förutsatt att den sköts på rätt sätt? Jag menar är tex 1000 mil på mätaren på en motard ekvivalent med 1000 mil på en sporthoj?