Maskar i maaagen

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Sambon har mask i magen. Jag har det antagligen också. Eventuellt jag som är smittkällan utan att veta om det. :tungan
Går aldrig upp i vikt vad jag än äter och är alltid hungrig. Whatever.. Hur gör vi oss av med dom små kräken? Har käkat receptfri medicin men nu är dom tillbaka efter tre veckors frid och fröjd. :mad: :näsblod :brinnerup

Ska ordna receptbelagt medel så fort det blir vardag igen. Något jag kan göra så länge för att ställa till det för mina nya husdjur? :va

Du kan ju ha fått det från jycken om du har en sådan. Får jycken mask så är det ju snart ägg överallt. Det är ju därför man måste avmaska hundar profylaktikst med jämna mellanrum.
Hundägaren plockar ju upp jyckbajs, jyckar slickar sig både därbak och i husses ansikte osv. Så ni får nog ta en samordnad avmaskningskur hela gänget när apoteket öppnar. Om ni nu har mask.

Du kan ju ha fått det från jycken om du har en sådan. Får jycken mask så är det ju snart ägg överallt.
Hundägaren plockar ju upp jyckbajs, jyckar slickar sig både därbak och i husses ansikte osv. Så ni får nog ta en samordnad avmaskningskur hela gänget.

Jag har ingen jycke. Jag är en.. ;)

Sambons föräldrar har ga många hundar. Men hundmaskar ska inte kunna sprida sig till människor vad jag vet. Ingen i familjen där har haft mask på ett bra tag heller. Inte vad jag vet. Jag har aldrig känt några besvär som är förknippade med maskar. Därför antar jag att jag har dom då vi inte varit sambos mer än några veckor. Får se hur den nya kuren tar han om dom. Nu vill jag mest förstöra för maskarna. Har hört att dom inte ska gilla vitlök.. ;)

Whats not to like? Äta vad du vill i vilka mängder som helst och inte gå upp i vikt!
Jag skulle lätt ta mask i några månader för att hjälpa deffen inför beach 2010;-)

Jag har ingen jycke. Jag är en.. ;)

Sambons föräldrar har ga många hundar. Men hundmaskar ska inte kunna sprida sig till människor vad jag vet. Ingen i familjen där har haft mask på ett bra tag heller. Inte vad jag vet. Jag har aldrig känt några besvär som är förknippade med maskar. Därför antar jag att jag har dom då vi inte varit sambos mer än några veckor. Får se hur den nya kuren tar han om dom. Nu vill jag mest förstöra för maskarna. Har hört att dom inte ska gilla vitlök.. ;)

Ok, jag trodde avataren var på (ett annat av) dina husdjur.

Jodå! :D Denna mask fruktar man nu ska drabba en tamjycke som fått lubba runt i skogen och sedan sprida vidare till husse och matte :gnissla http://na.se/nyheter/2.2212/1.770331-dodlig-mask-sprids-av-vargar

Jag har tyvärr inga husmorstips mot mask :näsblod

Ät en massa fågel i några veckor. Fåglar äter mask. Fisk äter mask. Ät lite fisk också.

svälj en krok som du knutit på en fiskelina, när du känner att du fått den jäveln på krocken så är det bara dra ut han.

Ät en massa fågel i några veckor. Fåglar äter mask. Fisk äter mask. Ät lite fisk också.
+
svälj en krok som du knutit på en fiskelina, när du känner att du fått den jäveln på krocken så är det bara dra ut han.
=
Knyta fiskelina runt svansen på en fisk och svälja ner den sen låta den käka mask tills den blir mätt? :)

Springmask vanligt att man får det om man jobbar skola dagis dvs där det är mycket barn, viktigt alla behandlas, maskäggen kan klara sig i luften, i sängen en tid så stor städa var noga med hygien blanda inte kläder i tvättkorgen

Springmask tar man små röda piller mot, det minns jag sen jag var liten!:D

För övrigt avskyr jag parasiter, fyfan vad ekklliga de är!:zpy

Brorsan som vatt i asien berätta att han fick dra ut en liten röd djävel ur röven en gång:D.
Förtränger historian lite men han sa att den åkte me halvägs ut när han sket o var på väg att krypa in igen då han fick tag i den:näsblod:D:D

Har inte själv haft några själv - så jag saknar erfarenhet - men tydligen så är det väl binikemasken som kan bli så lång o jävlig
så den tuggar upp maten för en till viss del.

De där små maskarna har väl ingen effekt på energiuppgången då de lever av avföringen i ändtarmen. Men de stora spolmaskarna däremot som kan bli några meter långa. Fyfan så jävla vidrigt om man hade ett sånt vidunder i magen.

Vart kan jag köpa dessa maskar? Beach 2010 är ju på intågande och min matchvikt är inte vad den bör vara vi denna tid på året. Om jag inte siktar mot beach 2011 vill säga :(

Jag med, ändå har jag sett alla youtubefilmer om botfly removal samt även alla spiderbite/snakebite filmer på youtube.

Det är något faschinerande i att se enorma mängder var/larver/äckel klämmas ur en stackars människa.

Senast var det väl någon som la upp en film här om en stackare vars talkörtel hade löpt amok och producerat ett kilo illaluktande risgrynsgröt under skinnet på snubben... Fy fan... Varför ser jag sånt.

Döden botar allt. När värden dör så kommer även dessa parasiter att dö till slut. Några liter propplösare borde göra susen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park