Marco Simoncelli i 2st första Wsbk race!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
SBK - Marco Simoncelli ahead of the first two appointments?
While we continue to talk about a possible appearance in the Superbike of Valentino Rossi, Marco Simoncelli for the hypothesis seems much more concrete: the pilot from Coriano (Rimini) Romagna, in fact, could take part in the first two rounds of the 2009 season, scheduled on Phillip Island circuit and Losail, which are already well known by Marco thanks to the Grand Prix motorcycle racing. The World Champion of Class 250, then, as a "guest" , will race in the Team with Max Biaggi and Shinya Nakano.

PROPOSAL - "In Aprilia have asked me if I would participate in the first two races of SBK, for them is a very important commitment," Marco said to the weekly MOTOSPRINT. "We have thought long and I think I will accept. Yes, I own that I will be there, it is an experience that I would really like to do." Unless unexpected or sudden changes, then, the centaur of Coriano will be the exception to the start of 2009 for the SBK. A situation helped by the schedule of Moto GP motorcycle racing, which will start only on April 12 in Qatar, when the Superbike has already completed three of their appointments.


Hur skulle Marco klara sig i fyra sbk race?

Han har ju redan känt lite på storebror Aprilian!

Touring vinster alla race?

Jag tror han skulle klara en jämn top 4-6 placering över dom eventuella 4:a race. Pall känns för avlägset med Nitro, Corser, Max N, Xaus och andra som har mer erfarenhet. Iofs fler på nya cyklar och ett skräll race går ju inte att utesluta (helgardering) :)
 
Kul! Jag gillar Marcos vinnarskalle och tror att han kan göra en mycket bra insats där. Vet inte hur pass konkurrenskraftig cykeln är, men jag tror absolut att han kommer placera sig bättre än både Nakano och Biaggi.
 
Tråkigt, men det var en kul översättning! :)

exakt! den roligaste läsningen på länge :D

Klart att Aprilia ser problem i att Marco vill köra SBK,verkar skaderisken e allt för uppenbar redan innan 250cc ens börjat, såklart Marcos team får puls när han går ut såhär offensivt.
 
Jo, översättningen blir bra lattjo! :yoparty :D

Men man kan ändå tyda ut lite att dom har mer än ett problem att lösa innan man tänker ta in Simoncelli.

Först hojen som han säger har vissa problem och som måste lösas först.

Det finns inget team i WSBK till Simoncelli - man får isf ta sitt testteam. Men det teamet är inte uppbyggt för att köra i WSBK med.

Man har redan byggt upp ett annat team åt Simoncelli. Det är inte heller uppbyggt till att köra i WSBK.

Sen vill man nog inte se till att få problem med deras stjärnförare i WSBK.. Max B.

Det man vill är att skrämma Carmelo på DORNA så han ska sova oroligt om nätterna numera.
 
Sen vill man nog inte se till att få problem med deras stjärnförare i WSBK.. Max B.

Det man vill är att skrämma Carmelo på DORNA så han ska sova oroligt om nätterna numera.

Ja,man ska nog akta sig för att reta upp Max. B redan innan 2009 ens börjat :D

Fast visst kan flera i SBK se problem i att det kommer in förare ett/två race o som garanterat kör om viktiga poäng o kan ställa till det ordentligt i én tätklunga och sedan inte delta nått mer under hela året!

Ta ett wildcard som exempelvis oftast inte påverkar täten/placering o poäng utdelningen nämnvärt och som till skillnad från Marco håller undan när täten kommer.

Det kommer säkert finns dom som tycker att han kan hålla sig till sitt 250cc åk o inte vara ivägen o påverka 2009 års utveckling i SBK :)
 
Hahaha, fast det hade ju varit ganska kul om Max fått chansen att återigen för en ungtupp betona att det är HAN som är det italienska stjärnan, och stackars den som tar hans uppmärksamhet. Jag tror inte att Simoncelli bangar för lite handgemäng på väg till prisutdelningen :D
 
Hahaha, fast det hade ju varit ganska kul om Max fått chansen att återigen för en ungtupp betona att det är HAN som är det italienska stjärnan, och stackars den som tar hans uppmärksamhet. Jag tror inte att Simoncelli bangar för lite handgemäng på väg till prisutdelningen :D

Exakt! Stryptaget på (tror d va Fabrizio) under året visar att takterna fortfarande sitter i så, Upp till bevis :)

Marcos längd bidrar säkert oxå att han tyckte storebror Aprilian e behagligare o d vore inte konstigt om det e en bidragande orsak att han fastnat så kvickt plus titeln i 250cc såklart..
 
Last edited:
Exakt! Stryptaget på (tror d va Fabrizio) under året visar att takterna fortfarande sitter i så, Upp till bevis :)

Marcos längd bidrar säkert oxå att han tyckte storebror Aprilian e behagligare o d vore inte konstigt om det e en bidragande orsak att han fastnat så kvickt plus titeln i 250cc såklart..
Efter sina tester så sa Marco att han föredrog sin 250 som hoj, såklart. :D
 
...och som till skillnad från Marco håller undan när täten kommer.

Det kommer säkert finns dom som tycker att han kan hålla sig till sitt 250cc åk o inte vara ivägen o påverka 2009 års utveckling i SBK :)

Jag har svårt att tro att täten skulle varva MS i SBK. Vad tror du?
 
Jag har svårt att tro att täten skulle varva MS i SBK. Vad tror du?
Oscar! Nu klippte Du ju sönder raden och fick till nått som inte finns så läs sakta nu, det går inte att missuppfattas :rolleyes:

Marco S kommer såklart inte att vara ivägen i SBK heller inte att bli varvad.

Dock kommar säkert fler andra i SBK se det osportsliga eller nått i att han deltar o klipper viktiga SBK poäng som för honom e värdelösa men som för dom övriga i SBK kan vara avgörande.
 
Exakt! Stryptaget på (tror d va Fabrizio) under året visar att takterna fortfarande sitter i så, Upp till bevis :)

Marcos längd bidrar säkert oxå att han tyckte storebror Aprilian e behagligare o d vore inte konstigt om det e en bidragande orsak att han fastnat så kvickt plus titeln i 250cc såklart..

Aprilias 250 är rätt stor faktiskt. Enda är väll att den är smalare över tanken mot en 1000cc. Sen är 250 en prototypklass som det är helt tillåtet att bygga cykeln runt föraren precis hur dom vill. WSBK får dom inte ändra mer än tjocklek på sadel och fotpinneplattorna typ. Kanske kan dom ändra bakramen me iof? Men tex tanken kan dom nog göra mindre med att ändra tex.
 
Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top