Mappning till Hindle

Klottat2much

Gillar bara grymma kurvor
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Kalmar
Hoj
2001, HONDA, VTR 1000 SP-1
Morsning!

Har en Honda SP-1 med Hindle Titan slip-on som låter förträffligt. För att få bättre vrid och renare gång (petig) så tänkte pressa in en Power Commander III usb. Ett relativt enkelt installations och inställningsförfarande, om det inte varit för att det inte finns någon std. mappning just för Hindle.

PC III usb är gjord för att du inte ska behöva bänka initialt. Det innebär att två alterantiv kvarstår. 1. Välja en annan mappning (hmm tricky one). 2. Köra med standardmapp och inte få ut mer än kanske 60% av PC:s möjligheter.

Vem vet bättre
 
1. Kör du med standardmapp är det EXAKT som att inte ha någon PCIII alls. Den i sig gör ingenting, den används bara för att justera ditt insprut.
2. Alla motorer är olika, ska du ha ut max för just din är mappning i bänk enda alternativet.
 
Jag har oxå en spetta som jag lämnade in för mappning efter att jag installerat PC3 usb, kn filter mm.... När man köper en PC3 så är det givet att man ska mappa om hojen efter det som sitter på just sin hoj, alla är ju unika!
Så kör inte på nån standard mapp eller nån "liknande" det kan vara helt fel för just din hoj! Efter att jag hämtat min hoj från mappningen/bänkningen så var det en helt nya hoj att köra, MYCKET jämnare register och klipp från lågga varv utan vrsta dippen vi 5000 som tydligen är väldigt vanligt hos spettor... Så jag tyckeratt du ska lämna in den fö bänknigen och justering/mappning så fort du kan! Det kan som sagt vara skadligt för hojen att köra med fel mapp, kan gå snålt och det kan kosta ventiler.....:pannkyss
Kolla i SP1 trden där står det lite som kan vara till hjälp!:tummenupp
 
Tack för svaren! Bänka låter som ett vettigt alternativ alltså, om en lite dyrare än vad jag tänkt mig. Jag går vidare på er linje och försöker hitta någon som bänkar. Vet någon vad det kostar
 
Back
Top