mappning hos alviks mc, lite frågor

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jo nu är det så att det närmar sig för en mappning :tuttar och efter att samtalat med dom på alviks mc idag så fick jag veta att nästa månad skulle bänken plockas ner för flytt och skulle ta ett bra tag så ska det ske blir det nu och här är mitt dilemma.:va

mappningen skulle kosta runt 4ooo:- motiveringen var att det berodde på, han sa att det fanns tillfällen då en hel arbetsdag gått och sammt nära 8mil i bänken för att få till rätt kurvor, min fråga är om folk vet hur dom fungerar där, jag är välldigt känslig för att lämmna hojen i andra händer då mekaniker tyvär har lämmnat ärr på maskinerna min förut. Jag kunde få lämmna hojen där tills jag hadde pengar till att betala mappningen men det är inget jag diggar så kommer nog att hämta den direkt.

Jo föresten pratade han nåt om att plugga lufttillförseln till ventilerna om jag inte minns fel, vad menas med det? jag har ryckt ur 02-sensorn så pc3:an bestämmer hellt över insprutningen nu iaf

Jag har aldrig haft problem med Alviks, Peter har pysslat med dragracing o grejer om jag minns rätt, så han vet vad han gör.

Jag skulle inte tveka en sekund på o lämna hojen där.

Ok låter bra, man blir juh alltid lite nojig när man ska lämmna bort sakerna.

Måste bara försöka få avgasystemet svetsat nu i veckan bara nu när katten är borta,,,ska kontakta timrå rostfria tror ja

Peter med personal är kanon att ha och göra med.
Har haft 3 Suzukis som dom har fått pilla på och har alltid varit nöjd. :tummenupp

driver in black, varför skulle dom inte göra det? bryr mig så mycket om effekten å vridet igentligen, är där för att få en riktig personlig bränslekurva

driver in black, varför skulle dom inte göra det? bryr mig så mycket om effekten å vridet igentligen, är där för att få en riktig personlig bränslekurva

ex. deras hayabusa 08a med pc3.helsystem och kn/filter. fick han ut 200 hk på hjulet. vilket inte är troligt,

pga att en i usa bänkade sin busa 08a med högkomps kolvar. tillfixad topp, helsystem etc. han fick ut knappt 200 hk. på hjulet.

därför åker jag upp till piteå när jag ska bänka min hoj till våren. där stämmer alla fakta :yoparty

Han menade nog att Du ska plugga ingångarna för SAI - Secondary Air injection som injicerar lite friskluft i avgaserna i vissa lägen för att ge en bättre förbränning. Detta för att vara säker på att Du alltid läser rätt värde på lambdasensorn.

Det går en ledning från en liten klocka någonstans på hojen till ovansidan på ventilkåpan - i alla fall på de hojar jag sett. Det är den ledningen som ska säras på och pluggas (bägge riktningarna).

Jo det han pratade om, hmm får forska lite i det..arghh å jag som precis satt tillbaks allt,

Driverinblack, i mitt fall vet jag att dessa saker ger runt 15-20hk så vad jag kommer få ut i vrid och häst är som sakt inte så viktigt, viktigare är att en bra mappning kommer till

ds. dom ska sluta sälja hojar

Jo det han pratade om, hmm får forska lite i det..arghh å jag som precis satt tillbaks allt,

Driverinblack, i mitt fall vet jag att dessa saker ger runt 15-20hk så vad jag kommer få ut i vrid och häst är som sakt inte så viktigt, viktigare är att en bra mappning kommer till

ds. dom ska sluta sälja hojar

ska alviks sluta sälja hojar? :confused:

iaf, har bara hört gott. dom är alltid trevliga o ha o göra med. lite stressat på verkstaden på sommarn kanske bara. :tummenupp

vill man köpa en ny sukka är de bara fara till hudik där får man ju en ny hoj för 10-20 tusen mindre än en hoj från alviks :tummenupp

han ska sköta verkstan och tillbehörsbutiken själv.

skulle dom ha 4 blad för att mappa hojen? det lät lite dyrt, man brukar väl ta betalt/timme? funderar på att mappa min hoj där med, bänkar växer inte på träd i norrland...

Last edited:
Fråga Alviks MC om deras dynojetbänk är uppgraderad/kalibrerad enligt vad som behövs å krävs för att den ska visa jämförande rätt med andra bänkar. Det är inte alla verkstäder som fixar de dära med kalibrering/uppgradering pga av kostnader, alt. om den e direktimporterad utifrån.
Men de man gör då e att köra din maskin FÖRE modifiering. Då kan man alltid jämföra vilka förbättringar eller försämringar man får efter justering.
För de e ju förbättringen man e intresserad av.

ja samma här, det sitter pc3 o slipon på min hoj, men prog t pc3an hade dom tagit från nån hemsida på nätet, lät inte spec bra direkt...

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back