Mappning för olika setups.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Har bytat slipon på min GSXR 1000 K1 samt installerat en Yoshimura EMS på den. Har fått den bänkad och mappad och den lämnade 158 hk på hjulet. Men när jag ska köra bana är jag osäker på om jag klarar ljudkraven, så om jag ska sätta i tillhörande dB killer, behöver man då en mapp för detta också? Likaså om man skulle montera tillbaka original avgas, behöver man en mapp för det?

Sätter du i DB killer kommer den TROLIGEN gå lite fetare så det är inget som är nödvändigt.
Effekten kommer bli aningens lidande men har du inte kraven att den ska vara värst på banan så kör bara.

Du kan ju ta det lite vackert när du passerar det område där mätningarna sker?

fanns/finns väl en powercommaner med minneskort slot el liknade där man kan lagra olika setups...?

Ja, men undra om man behöver mappa om för de. Men visst, det hade varit smidigt att ha olika mappningar för olika rör men det går ju några tusen till..

fanns/finns väl en powercommaner med minneskort slot el liknade där man kan lagra olika setups...?

Det finns i Yoshimura EMS/EM Pro också.

På 750:an (EMS) så har jag en switch på styret så att man kan switcha mellan tre olika mappar on the fly.

På literklubban med EM Pro så kan man switcha mellan två olika genom att sätta på helljuset. Detta med racing-kabelstam då.

Det finns i Yoshimura EMS/EM Pro också.

På 750:an (EMS) så har jag en switch på styret så att man kan switcha mellan tre olika mappar on the fly.

På literklubban med EM Pro så kan man switcha mellan två olika genom att sätta på helljuset. Detta med racing-kabelstam då.

precis..jag gissade att det fanns ngt likande...:tummenupp

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...