Mantorp?

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena, någon som brukar vara på veidec festival i mantorp? Ligger i östergötland, den tävlingen är en deltävling i em i dragracing, har en bild på en super twin dragbike, går riktigt fort, har toppat 350 på bara 400 meter! Min farsa mekar i det teamet..

Jag var dit för första gången i somras med några polare och det ska mycket till om jag inte åker dit nästa år också, en baden-baden med parasoll och en back öl vid 200m strecket och man mår som en prins!:tummenupp

Bra tips, förhoppningsvis har jag en lite roligare hoj till sommaren och då vore det kul att testa på strippen i någon lättare klass. Behöver man licens för att köra i street?

Har för mig Mantorp inte ger ut engångslicenser så du lär vara medlem i en SVEMO-klubb och ta en debutlicens vid något annat tidigare tillfälle t.ex. Orsa eller Sundsvall. Alla måste ha någon form av licens och fått den korta grundutbildningen (på plats). Finns info på hemsidan http://www.svemo.se/gren.php?did=14

Tips! Det blir billigare om ni/du anmäler dig som tävlande då ni får ett knippe biljetter för raceteamet. Då finns det sen inga ursäkter att inte köra Street eller Super Gas Bike. Hepp!
He he he,just därför anmälningsavgifterna blivit så råhöga på senare år.Numera ska dom visst börja kräva att "tävlingsfordonet" visas upp för att få ut biljetterna.

Köp en inträdesbiljett!

SVEMO har plockat bort den billigare debutlicensen för 2009.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Fattar jag det, om det är så att man anmäler sig till tävling för att få billigt inträde.
Visst är det skit om licenskortnaderna stiger, men å andra sidan ska man inte ens fundera på racing om man tycker licensen är dyr.
Tipset var kanske inte så dumt, men fy fasan vad tråkigt om man ska hitta namnen på all publik i startlistan.
Nej köp biljetter!

Fattar jag det, om det är så att man anmäler sig till tävling för att få billigt inträde.
Visst är det skit om licenskortnaderna stiger, men å andra sidan ska man inte ens fundera på racing om man tycker licensen är dyr.
Licensavgiften till SVEMO har inte ett jota att göra med privata arrangörers inträdesintäkter och vice versa.

Klart som korvspad att licensavgiften spelar roll, inte så mycket för dom som redan är med i matchen men för de nya åkare som behövs är det en faktor. Illa nog hur svårt det är att få potentiella racers att stå i lajnen för första gången med allt det innebär psykologiskt och logistiskt, med ökade licenskostnader så har dylika räjsers än mer att skylla på för att inte börja tävla på regelbunden basis.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...