Manglad av buss, fallet nedlagt?

Helt ofattbart. Helt oacceptabelt.

Fan är de för människor egentligen???? Lider verkligen med Ulf, fyyyfan att bli behandlad sådär.

känns som att man är oönskad och blir diskriminerad som mc-förare i Sverige med alla lagar som skall göra det svårare att bara få köra hoj, och då saker som dessa. men man känner ju sig åtminstone säker när man vet att de tar hand om de riktiga brottslingarna, dvs TPB gänget som ex.
(KLART MAN VILL KÖRA UPP TRE GÅNGER FÖR SAMMA KORT)

Träffade en busschaufför för inte så länge sedan och vi kom in på ämnet eco-drajjwing eftersom det är högaktuellt för dem. Det han sa var att de hade en dator/system/mojäng i bussen som registrerade hur de körde och framförallt då ur eco-drajjwingsynpunkt att de inte bromsade för mycket.. då blir det avdrag på lönen sa han. Oklart om det var ironi eller ej men kontentan var att deras körning övervakades kontinuerligt av denna mackapär.

"-Ja man klipper väl några rödljus..." Var svaret på vad han tyckte om det hela.

Problemet med eco-drajjwing är att visst det har väl en poäng men samma information riktas till alla förare och då blir fel.

Sune Stenfot gasar och bromsar som en tok på sin väg till jobbet, inte för att han är morgontrött utan det är hans sätt att köra. Herr Stenfot kunde mycket väl ha hjälp av de sedvanliga tipsen för eco-drajjwing.

Fröken Fröjd är lika noga med att blinka med sina förlängda ögonfransar som med körriktningsvisarna i bilen. Hon kör även väldigt planerat och behöver sällan bromsa särskilt hårt heller. Får hon informationen om att hon ska bromsa mindre och hoppa över växlar ja då blir det kanske inte så bra.

Nu vet jag inte ens om eco-drajjwing är uppfunnet i Tierp ännu men bussfan kan ha kommit ifrån någon annan del av landet.

Last edited:
Manglad av buss till eco-drajjwing? ja de hör ju nästan ihop... du nämde iaf buss 2 ggr....

Men ofattbart att något dylikt kan läggas ner, finns väl ändå inga tvivel om att det är vårdslöst att lägga i backen när man inte vet vad som finns bakom.
Får ta lärdom av detta å se till att man alltid kan se vänster backspegel på tyngre fordon om man hamnar bakom dom.

Synd att det är något som står på aftonbladet. Annars hade man kanske kunnat övervägt att gå in o kolla vad det hela handlade om, men tyvärr har det gått genom sveriges skvallerkäring Nr1 och då har iaf jag ytterst svårt att ta det på allvar... :glömdet

Låter onekligen att det är något alvarligt dock

hur det inte kan bli vårdslöshet i trafik är man backar med full gas över ett övergångsställe, och bevisligen ingen koll på medtrafikanter är för mig ett under.

Men som skrivet innan låt mig se det i ett lite mer seriöst media än aftonbladet, så kan man kanske kontrollera det längre

Synd att det är något som står på aftonbladet. Annars hade man kanske kunnat övervägt att gå in o kolla vad det hela handlade om, men tyvärr har det gått genom sveriges skvallerkäring Nr1 och då har iaf jag ytterst svårt att ta det på allvar... :glömdet

Låter onekligen att det är något alvarligt dock

Jag är inte direkt i mitt intellektuella esse klockan 1 på natten, så jag hittade den där artikeln när jag slösurfade :rolleyes:
Tyvärr verkar ingen annan tidning ha skrivit om detta, mer än den "lokala" blaskan vid själva händelsen:
http://gd.se/nyheter/blaljus/1.4976826-tv-mc-forare-allvarligt-skadad-i-krock

Last edited:
Härligt, grepar och facklor fram baserat endast på en berättelse av "Ulf 55" i Aftonblaskan. Häng Justitia i närmsta ek!

Klart som fan att det är grov vårdslöshet utan att man ska behöva vara advokat eller åklagare för att begripa det.Bussföraren stannade och började backa utan att ha minsta koll på vad som befann sig bakom bussen och backar därför över en stackars mc förare som senare får ena benet amputerat.Fallet blir sedan nedlagt.Så djävla dumt från början till slut så de inblandade och orsaken till detta borde förvisas till en gammal dyngpöl för evigt.Alla kan vi begå misstag men en del av dessa misstag är för grova för att förlåtas.Detta är ett av dom fallen.Källan till olyckan, bussföraren, har tydligen inte ens frågat frågat knutten efteråt hur livet nu är och varför det hela hände.Sicket djävla svin. :dummer :mad:

Last edited:
Klart som fan att det är grov vårdslöshet utan att man ska behöva vara advokat eller åklagare för att begripa det.Bussföraren stannade och började backa utan att ha minsta koll på vad som befann sig bakom bussen och backar därför över en stackars mc förare som senare får ena benet amputerat.Fallet blir sedan nedlagt.Så djävla dumt från början till slut så de inblandade och orsaken till detta borde förvisas till en gammal dyngpöl för evigt.Alla kan vi begå misstag men en del av dessa misstag är för grova för att förlåtas.Detta är ett av dom fallen.Källan till olyckan, bussföraren, har tydligen inte ens frågat frågat knutten efteråt hur livet nu är och varför det hela hände.Sicket djävla svin. :dummer :mad:
Ganska sannolikt att han av arbetsgivaren rekommenderats inte söka kontakt.

fan va arg man blir när man får läsa sånt här... Hoppas han lyckas med sin överklagan. har jag förstot rätt att dom va på en vanlig väg o bussen bara stannar där o börjar backa mitt på vägen?

Blir jag citerad av Aftonbladet någon gång önskar jag att ingen litar på vad som står.
..iddes du kolla länken så såg du ett videoklipp... men det är klart Aftonhoran kanske har fixat en lookalike med amputerat ben som låssa vara personen ifråga och sedan säger massa dumheter...så brukar det säkert gå till så jag förstår din misstänksamhet:D

Första reaktionen är ju att detta är fullständigt jävla barockt. Men jag blir inte förvånad längre...

Sen tänkte jag lite till och vill höra åklagarens motivering av beslutet innan jag hänger henne, för precis som många andra så litar jag inte en sekund på någonting som står i Aftonbladet. Visst, hade personen berättat för mig personligen utan att ha en skvallerreporter bakom sig hade jag nog inte tvekat, men går man ut i aftonbladet har man helt tappat sin trovärdighet i mina ögon.

Med det sagt, om fallet är så som han beskriver så är det ju helt absurt att utredningen läggs ned, mängder av vittnen och flagrant vårdslöshet i trafik och vållande av kroppskada.

En bra jävla motivering till varför fallet läggs ned, annars skulle jag vilja se åklagaren anmäld för tjänstefel.

Jag är inte direkt i mitt intellektuella esse klockan 1 på natten, så jag hittade den där artikeln när jag slösurfade :rolleyes:
Tyvärr verkar ingen annan tidning ha skrivit om detta, mer än den "lokala" blaskan vid själva händelsen:
http://gd.se/nyheter/blaljus/1.4976826-tv-mc-forare-allvarligt-skadad-i-krock

Haha ingen fara. Skulle vilja påstå att under tiden jag skrev detta var jag lika vass i huvudet som en genomsnittlig smörkniv.:3freak

Vill bara kasta en sten på aftonbladet.

Kommer inte ihåg vad det va men jag fick nog av den sidan en tid tillbaka och önskar att folk kunde bojkotta den totalt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti