Man blir ju förbannad...

Vilken idiot syftar du på?
Menar du bilisten som påbörjar en omkörning utan att se hojåkaren?
Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va

Inte motorcyklistens fel tycker jag. Bilen skulle absolut vridit huvudet och kollat döda vinkeln innan omkörning, och vem var det som åkte åt helvete, inte fan var det bilisten i alla fall. Vilken jävla idiot.

Eller syftar du på hojåkaren som ligger i bilens döda vinkel och laddar för en omkörning som han sedan inte har vett nog att avbryta när bilen går ut för att köra om? :va

Killen i bilen blinkar ju för fan inte ens....!Inte så lätt att avbryta en omkörning i den sitsen....sen var det kanske inte den smartaste omkörningen...

Det finns inte en chans att bilen skulle köra om framförvarande bil, kolla avståndet mellan den röda bilen som tvingar motorcykeln av vägen mot bilen som ligger framför, det talar ju klarspråk tycket jag. Hobbypoliser finns det gott om.

Finns ju faktiskt en del bilar som nästan hälften av "döda vinkeln inte går att se, varken med speglar eller genom att vrida huvet. Ett bra exemepel är Vw caddy (litens kåpbil) som jag kör på jobbet, vart nära att tabba mig ett par gånger trots att jag alltid kollar speglarna väldigt noggrant.

Men i det här fallet så är ju inte fallet så.

I lagens mening är det ju bilistens fel. Helt klart men VAD HJÄLPER DET NÄR MAN ÄR DÖD.
När jag gör sådana omkörningar växlar jag snabbt blicken framåt och åt sidan flera gånger för att ha koll vad de idiotbilister som man kör om gör. Och ja det har hänt mig en gång fick slänga mig i andra sidan väggrenen och gasa på dubbelt för att komma om idioterna.

Jag tror inte heller bilen skulle köra om, utan "markera" utan att fatta konsekvenserna av det.

:mad: Hur kan du över huvudtaget fundera i tankarna på att mc-föraren har fel :va så där funkar många bilister, bara skiter i blinkers och det får man ju ta med i beräkningen men ändock klantig av bilisten.
För det andra så ligger inte hojen i dödavinkel,,,,,,,,, dödavinkel är i höjd med bakskärmen till vänster om bilen,,,,, hallå där.

Last edited:
Jag tror inte heller bilen skulle köra om, utan "markera" utan att fatta konsekvenserna av det.

Den röda bilen har ju en bil precis framför sig till höger som han tidigare redan bromsat för i kurvan, så omkörning är inte speciellt svårt att förutse.
Men som vanligt ligger allt fel på bilisten och föraren borde skjutas :rolleyes:

Det är ju därför omkörning på högersidan är så mycket effektivare och roligare.

För att prata lite riskmedvetenhet...
Hade mc-föraren kunnat agerat på ett annat sätt???
Genom en bättre placering, hålla avstånd till bilen framför mm så minskar risken radikalt för olyckor.
Hade bilen varit tvingad att tvärnita hade mc-föraren inte haft en chans.
Med ett större avstånd så ökar chansen att bilisten ser dig.. Dessutom syns du bättre av mötande bilar..

Något att ta med er ut i trafiken när säsongen börjar...

Tror det var nån av snubbarna i gamla Swedish Stunt & Wheelie Team som råkade ut för nåt liknande för många år sedan. Dock wheelades det när det inträffade. Har klippet nånstans, ska se om jag hittar det.

jag råkade ut för nått me....
jag körde på vänstra filen och de låg en bil ca 5m franför mig men på högra filen...
och plöttsligt så bestämmer han sig för att göra en u sväng utan att kolla varken döda vinkeln eller spegeln och plöttsligt så står han där och jag körde rakt in i sidan på bilen....
snacka om att jag va förbannad då...

Det finns inte en chans att den röda bilen ska försöker köra om bilen framför honom. Det är bara en riktig idiot!

Samma sak var nära att hända mig i sommras.
Skillanden var bara att det inte fanns någon trafik alls förutom just bilen framför mig.
När jag ska köra om så svänger bilen ut på andra sidan och prejar mig.
Då var det riktigt nära att jag också gick ner i diket

Fan... Det knasar när jag ska tanka upp på Tuben. Nån som vet nån annan sida man kan ladda upp en filmsnutt på. Enkelt.

Det finns inte en chans att den röda bilen ska försöker köra om bilen framför honom. Det är bara en riktig idiot!

Samma sak var nära att hända mig i sommras.
Skillanden var bara att det inte fanns någon trafik alls förutom just bilen framför mig.
När jag ska köra om så svänger bilen ut på andra sidan och prejar mig.
Då var det riktigt nära att jag också gick ner i diket

Har du sett filmen :confused:
Det är väl en elefant han har framför sig till höger :tummenupp

Bifogat

• sh.jpg
    sh.jpg
    104 KB · Visningar: 320
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...