Manöverbana Jönköpings län där man kan öva?

tronicman

Ny medlem
Gick med
22 May 2012
Hoj
Suzuki Gladius
Tjena!

I dag misslyckades jag på min uppkörning, vettifan vad jag gjorde vid manöverprovet det som funkat så bra innan! :( Hur som helst, blev kuggad och nu är det dags att ta nya tag, därför till frågan:

Vet ni någon plats i närheten av Jönköping där manöverbanan finns och inte är inhägnad och där man kan öva? I Jönköping är den t.ex. inhägnad. Eksjö, Värnamo, Nässjö, ja allt är intressant!

Allt gott!

Last edited:
Tror det går att komma in på den här i Nässjö om man kör brevid bommen, vet dock inte med säkerhet om det går eller inte.

Tja!

Vi ställde ut pet-flaskor med vatten i som konor på industriområde. Måtten finns ju att hitta på nätet för vardera bana :) kanon bra!!

Industriområde i Ulricehamn är det uppsprayat i marken där jag övade med min lärare:) hojta till om du har vägarna förbi bara:)

Ursäkta för sent svar!

Du har möjligtvis inte koordinaterna?

Ja hur får man fram dom... Knappa in Södra Hagalundsgatan, vad för nummer som helst. När du ser bommen rakt framför dig, strax före gps säger sväng vänster, så kör bredvid den, rakt fram. Sen följer du den vägen allra längst ner i botten. Den vägen slutar i en vall av grus. Då är du på manöverbanan. Hela vägen från rondellen vid OKQ8 är Gamla Nissastigen. Manöverbanan är alltså i slutet av den, några hundra meter efter bommen. Vill man dit med en bil ska man köra Rv26 mot Halmstad, åka till slutet av 2+1 skiten och hitta en lämplig plats att vända på. Sen tar du och kör in på den första stora parkeringen, INNAN du kommer till Trafikplats Gislaved Södra. Då är du på andra sidan vallen jag nämnde förut.

Vad var det du kuggade på förresten om man får fråga? Vi har många bra trådar här som hjälpte mig när jag skulle ta mitt kort så läs lite där:)

Industriområde i Ulricehamn är det uppsprayat i marken där jag övade med min lärare:) hojta till om du har vägarna förbi bara:)

Okej, det ska jag ha i åtanke!
Jag körde egentligen bara riktigt dåligt. Det var undanmanövern där jag första gången släppte lite på gase. Andra försöket körde jag 56 km/h och träffade en kon med fotpinnen. Förvisso ska man väl klara den manövern även i den farten om man är någorlunda ok på hoj men men i bland går det inte som man vill!

Ja hur får man fram dom... Knappa in Södra Hagalundsgatan, vad för nummer som helst. När du ser bommen rakt framför dig, strax före gps säger sväng vänster, så kör bredvid den, rakt fram. Sen följer du den vägen allra längst ner i botten. Den vägen slutar i en vall av grus. Då är du på manöverbanan. Hela vägen från rondellen vid OKQ8 är Gamla Nissastigen. Manöverbanan är alltså i slutet av den, några hundra meter efter bommen. Vill man dit med en bil ska man köra Rv26 mot Halmstad, åka till slutet av 2+1 skiten och hitta en lämplig plats att vända på. Sen tar du och kör in på den första stora parkeringen, INNAN du kommer till Trafikplats Gislaved Södra. Då är du på andra sidan vallen jag nämnde förut.

Tack för den beskrivningen! Mycket uppskattat!

Okej, det ska jag ha i åtanke!
Jag körde egentligen bara riktigt dåligt. Det var undanmanövern där jag första gången släppte lite på gase. Andra försöket körde jag 56 km/h och träffade en kon med fotpinnen. Förvisso ska man väl klara den manövern även i den farten om man är någorlunda ok på hoj men men i bland går det inte som man vill!

okej. De är alltid tråkigt oavsett vad som händer. Jag hade "tur" på min uppkörning. Har nog aldrig gjort manöverbanorna så enkelt och fint som då. Gick sådär när jag tränade innan och kanon när det gällde. Tur att de var så och inte tvärtom=)

Ja verkligen!

Jag tror vi åker mot Ulricehamn, var ligger detta industriområde och arbetar folk där på lördagar?

Du åker från jönköping eller? För isåfall svänger ni av när ni ser volvo, Toyota, Toveks bil osv på högersidan. Efter avfarten fortsätter ni bort från ulricehamn (vänster efter avfarten). Då kör ni på en 70 väg i någon km och efter en högerkurva med några hus på höger sida så svänger ni till vänster (mitt på den långa rakan) då ser ni troligtvis höga skorstenar. Allra längst in på den vägen (kör förbi wernerssons och till sist new wave så är ni framme.

Innan ni åker däremot så ska du veta att det bara är uppsprayat och inte koner så du inte tror att jag lurat dig när du kommer:)

Jag tror inte att folk jobbar där på lördagar men "där borta" där det är sprayat så är det aldrig någon. Kanske någon några hundra meter längre bak.

Kass beskrivning? Haha

Industrivägen
52390‎ Ulricehamn
Sverige

Där ska de va:) längst in

Okaj, vet du om de arbetar där på lördagar, eller om det är lugnt oavsett om de arbetar? Var du där med din körskola?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!