Magsår

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Jag har ätit en massa Kalle Anka plåster utan resultat:D

Även kikat lite på http://www.sjukvardsradgivningen.se/im_sokresultat.asp

Troligen så har jag lyckas åka på magsår, spydde 3 ggr igår. Lite svartaktigt, sen på slutet rent blod. De bränner i magen m,m idag, har dock lyckats äta lite:yoparty
Körde ikull med crossen för ca 2 månader sen, fick den över magen. Sedan dess har inte min mage varit som den skall (sammanband?)

Finns det nå bra neutralt att äta?

Om man inte har husläkare då:huvet jag har blivit nekad förr, de tar ej in någon om man ej har husläkare (fullbokat säger de)

Enda alternativet är akuten, vilket jag inte ger en spänn för:näsblod
Skiten kan väl självläka? Varför skall all skit komma samtidigt:huvet blir så satans less:gnissla

Nä man skall inte hoppas på att sånna saker självläker för det kan gå så in i helvetes åt pepparn om det vill sig illa. Så kolla upp det :nurseysorders

Har du ätit mycket smärtis för axeln? NSAID-preparat som Ipren och Voltaren och alla andra är jättebra på att orsaka magsår.

Spyr man kaffesump är det läge att göra något åt problemet.

anja skrev:
2678284 Har du ätit mycket smärtis för axeln? NSAID-preparat som Ipren och Voltaren och alla andra är jättebra på att orsaka magsår.

Spyr man kaffesump är det läge att göra något åt problemet.
Nej jag tar sällan smärtstillande, har gått till affären å tillbaka.
Känns att det bränner mer i magen nu, kanske inbillning:va

Willmar skrev:
2678315 Nej jag tar sällan smärtstillande, har gått till affären å tillbaka.
Känns att det bränner mer i magen nu, kanske inbillning:va

Asså, jag fattar att du inte känner för att gå till läkaren med nyckelbenet. Men magsår är lite värre. Om det är det du har.

wille. du behöver en helrenovering...!!!

du brände dig, du har magsår el ev värre..
du behöver axeln fixad...
har aldrig i hela mitt liv vart så sjuk o inte åkt till läkare..

Har ätit igen:tummenupp får se hur morgondagen ser ut, kanske jobbar. annars blir det hemma å vila. Har dock en bokad tid hos banken som jag måste till. Skulle det bli sämre så skall jag ta erat råd och uppsöka akuten:tummenupp

Jag skulle ta mig till akuten! spyr du blod så kan det va många saker som är fel och ingen av dom är bra!

Va fan.. Slå en signal till sjukvårdsupplysningen, dom brukar vara hyggllig o snacka med.
Du behöver nog in på sjukan för renovering skulle ja tro.

Grinade till mig en jourtid, så nu har man gjort de:pannkyss
Remiss skickad för röntgen (eller va han sa) blodprov var bra. så jag åker på att kolla upp tarmar m,m:näsblod

Vad har jag att vänta mig? blir lite scary

Willmar skrev:
2679630 Grinade till mig en jourtid, så nu har man gjort de:pannkyss
Remiss skickad för röntgen (eller va han sa) blodprov var bra. så jag åker på att kolla upp tarmar m,m:näsblod

Vad har jag att vänta mig? blir lite scary

Det vanligaste är väl att man helt enkelt amputerar bort mage och tarmsystem direkt. Då kortar man också ryggraden. Hårimplantat monteras fast på fötterna och hipp hopp snopp du blev en Hobbit

Den vanligaste orsaken till ont i magen är inte magsår men har man svarta kräkningar (magsyra+blod=svart) lika så svart bajs kan vara tecken på hög magblödning.

Det vanligaste man gör att utföra en gastroskopi i ett relativt akut skede eftersom magblödningar kan vara livshotande.

Läs och lär http://www.praktiskmedicin.se/sjukdom.asp?sjukdid=339

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...