Mötte nyss en sidvagnsracer utanför Halmstad...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
och tänkte vafan?
Alltså en sån här:
1801114120688.jpg

MED nummerskylt bak, så är det riktigt så är den alltså gatreggad. (inte den på bilden ovan...) Såg tyvärr inte regnumret så jag kunde kolla vad det var för något. Läste någonstans att någon från Kristianstad lyckades regga en sådan, men finns det fler? Någon som har någon info om denna eller hur fan det gick till att få in den i registret? :D Någon som hänger här kanske? Jäkligt udda att möta en sådan på gata iallafall :näsblod

Kan vara reggad som ombyggd fordon, hemmabyggd eller tävlingsredskap. Ibland ser man udda hojjar. Det rullar en svart blackbird med sidovagn i Borås. I Göteborg har jag sett en danskreggad busa med sidovagn.

Ingen aning men dra iväg ett mail till teknisk upplysning hos någon av besiktningsföretagen eller sväng förbi en besiktningsingenjör och fråga vart du kan ta reda på det. Fördelaktligen sakligt och korrekt uppspaltat med kanske något verkligt exempel som grund.

Åkte förbi en trike(ingen riktig mc men men) förra veckan som det stod jaguar v12 bak på och jag tänkte yeah right...

Men han önsketänkte inte utan det satt ett monster till v12 framför snubben som höll i styret (som var jättelångt) inte heller något man ser varje dag!

Kan vara reggad som ombyggd fordon, hemmabyggd eller tävlingsredskap. Ibland ser man udda hojjar. Det rullar en svart blackbird med sidovagn i Borås. I Göteborg har jag sett en danskreggad busa med sidovagn.

Isåfall amatörbyggt. För att ett fordon ska kunna reggas och köras på gata som ombyggt fordon måste den ha en gatreggad grundidentitet (står fortfarande som ursprunget fast med tillägg T12B). E-reg finns ju men om det finns något liknande för sidvagnsracers (som jag antar inte är fabrikstillverkade hojar som de hojar man kan e-regga är?) vet jag inte. Samma för tävlingsredskap, dvs. vet ej... endurohojars e-reggning för körning till och från tävling och träning finns ju men att e-regga en hemmabyggd endurohoj vetefan om det går. När jag e-reggade min KTM 500 MX så krävdes lite intyg från generalagenten. Andra tävlingsredskap som t.ex. rallybilar är ju oftast byggda på gatbilar. T.om. grupp B krävde att det byggdes 200 gatbilar för att få tävla.
Hursom var det iallafall förvånande att se den på gata :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...