Naderi
Boys just wanna have fun.
- Gick med
- 3 Aug 2007
- Hoj
- Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Vet inte om jag valt rätt forumdel men måste bara skriva av mig!
Hade besök av en kompis från Åstorp (skåne för er som undrar) och var meningen vi skulle ut o köra lite, han skulle sitta bak för han har varken kort eller hoj. Snacka lite fram och tillbaka till han bestämde sig för att strunta i åkningen och åka hem, skulle upp o jobba kl 5. Jag själv skulle möta en annan kompis och ut o köra, och han har nära till åstorp så jag tänkte jag kör efter så möter jag han där. Sagt och gjort vi börjar köra mot åstorp från väla typ (helsingborgstrakten för er som undrar) På vägen dit blev det lite mer gas gas än vanligt, polaren i sin evo och jag på hojen.
På vägen hem senare körde jag själv då han jag skulle möta skulle bli sen. Kör ut på motorvägen och börjar köra mot helsingborg. Snittar typ 150, blir småkyligt så jag hukar mig för att minska vindmotståndet. Ligger och kör ca 7-8km när något bländar lite smått i backspegeln. Tittar upp och ser "Xenon" ljus på vad ser ut som en volvo v70. SHIT tänkte jag, släpper av till ca 80km/h och svänger av på en avfart varpå han sätter på blåljus. Stannar till och stänger av hoj och tar av mig hjälm.
P=polis
J=jag
P- Hej
J-Hej hej
P-Körkort?
J-Ursäkta? (hörde honom inte)
P-Har du körkort med dig?
J-Ja absolut! Ska bara ta fram det. (hade det i kutsen, under tiden hämtar polisen andningsprovtest.)
J-Varsågod.
P-tittar lite "extra" noga.
P-Har du haft med polisen och göra tidigare?
J-Nej..
P-Inget du är dömd för?
J-Kliar mig i huvudet och säger... Ja, nån fortkörning.
P-Gick det fort nu tror du?
J-jag vet inte, gjorde det?
P-Ja, de kan man lugnt säga.
P-Hur fort tror du själv?
J-nja.. 140 kanske som max
P-nja.. lite mer kanske
J-Ofan...
P-varför så fort? Bråttom?
J-Nä, fryser faktiskt, vill bara hem och värma mig.
P-Du ska vara rädd om kortet...
J-Ja, jag behöver det till jobb och annat
P-Vart jobbar du?
J-Inne i stan, och på bemanning så de händer jag får åka långt.
Vid detta laget såg man VERKLIGEN hur polisen fundera på om han ska klippa kortet!!!
P-Du får behålla kortet idag eftersom du har en trevlig attityd
J- TACK SÅ MYCKET!

P-Men kör lugnt!
J-Ja absolut!
Varpå jag får tillbaka mitt körkort och han kör iväg...
Nu sitter jag med skinställ fortfarande på, och nycklarna till hojen bredvid och undrar om jag ska ge mig ut, eller stanna hemma
Hade besök av en kompis från Åstorp (skåne för er som undrar) och var meningen vi skulle ut o köra lite, han skulle sitta bak för han har varken kort eller hoj. Snacka lite fram och tillbaka till han bestämde sig för att strunta i åkningen och åka hem, skulle upp o jobba kl 5. Jag själv skulle möta en annan kompis och ut o köra, och han har nära till åstorp så jag tänkte jag kör efter så möter jag han där. Sagt och gjort vi börjar köra mot åstorp från väla typ (helsingborgstrakten för er som undrar) På vägen dit blev det lite mer gas gas än vanligt, polaren i sin evo och jag på hojen.
På vägen hem senare körde jag själv då han jag skulle möta skulle bli sen. Kör ut på motorvägen och börjar köra mot helsingborg. Snittar typ 150, blir småkyligt så jag hukar mig för att minska vindmotståndet. Ligger och kör ca 7-8km när något bländar lite smått i backspegeln. Tittar upp och ser "Xenon" ljus på vad ser ut som en volvo v70. SHIT tänkte jag, släpper av till ca 80km/h och svänger av på en avfart varpå han sätter på blåljus. Stannar till och stänger av hoj och tar av mig hjälm.
P=polis
J=jag
P- Hej
J-Hej hej
P-Körkort?
J-Ursäkta? (hörde honom inte)
P-Har du körkort med dig?
J-Ja absolut! Ska bara ta fram det. (hade det i kutsen, under tiden hämtar polisen andningsprovtest.)
J-Varsågod.
P-tittar lite "extra" noga.
P-Har du haft med polisen och göra tidigare?
J-Nej..
P-Inget du är dömd för?
J-Kliar mig i huvudet och säger... Ja, nån fortkörning.
P-Gick det fort nu tror du?
J-jag vet inte, gjorde det?
P-Ja, de kan man lugnt säga.
P-Hur fort tror du själv?
J-nja.. 140 kanske som max
P-nja.. lite mer kanske
J-Ofan...
P-varför så fort? Bråttom?
J-Nä, fryser faktiskt, vill bara hem och värma mig.
P-Du ska vara rädd om kortet...
J-Ja, jag behöver det till jobb och annat
P-Vart jobbar du?
J-Inne i stan, och på bemanning så de händer jag får åka långt.
Vid detta laget såg man VERKLIGEN hur polisen fundera på om han ska klippa kortet!!!
P-Du får behålla kortet idag eftersom du har en trevlig attityd
J- TACK SÅ MYCKET!

P-Men kör lugnt!
J-Ja absolut!
Varpå jag får tillbaka mitt körkort och han kör iväg...
Nu sitter jag med skinställ fortfarande på, och nycklarna till hojen bredvid och undrar om jag ska ge mig ut, eller stanna hemma