Mått eller ritning på kraschpuckar till R1

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Finns det någon som har ritningar eller mått till kraschpuckar till en R1 -98

gärna till alla ... koppling,växelpedal, båda sidorna,sving,

Jag tänkte svarava dem i alu, eller i plast...

Jag vill ha mkt tips på hur man skall göra...

/Henrik

det värsta med puckarna är ju att man inte vet vad man ska tro, det sägs ju att ramjäveln kan gå åt helsike med dem och då förstör jag helre några kåpor.

Jag har gjort till flera här på forumet i acetal (delrin). Grejen är att ramen/motorfästena går inte åt helvete om du använder en bult med en anvisad brottyta dvs. med ett svarvat eller sågat jack på rätt ställe.

Jag kommer att rita krashpuckar den närmsta månaden, sedan ska jag se om jag kan få nån nere i verkstaden att svarva fram dem. OBS det är inget hempul, vår verkstad är fullt utrustad för skärande bearbetning. Puckarna kommer att vara av ramskonande typ, dvs de är fästa i ett fäste som i sin tur är fästa i motorfästet el. dyl. Jag beräknar att ha ett pris i slutet av februari om nån är intresserad. Om alla bitar med tillverkningen faller på plats dvs.
//PMR

PMR skrev:
Jag kommer att rita krashpuckar den närmsta månaden, sedan ska jag se om jag kan få nån nere i verkstaden att svarva fram dem. OBS det är inget hempul, vår verkstad är fullt utrustad för skärande bearbetning. Puckarna kommer att vara av ramskonande typ, dvs de är fästa i ett fäste som i sin tur är fästa i motorfästet el. dyl. Jag beräknar att ha ett pris i slutet av februari om nån är intresserad. Om alla bitar med tillverkningen faller på plats dvs.
//PMR

vill oxå ha..blåa helst dårå :tummenupp

ninja_1 skrev:
vill oxå ha..blåa helst dårå :tummenupp

De blir svarta el. vita, vill du ha dem blå så blir det nog till att lacka.... Kan ev. bli en varianthelt i alu som kan eloxeras i olika färger, lite dyrare skulle jag gissa...

PMR skrev:
//PMR

Det låter som en kanon bra idé...jag är intresserad att köpa alla puckar man kan få på en R1 -98.... som det ser ut nu så är puckar sjukt jävla dyra... :kocko

//Henrik

PMR skrev:
De blir svarta el. vita, vill du ha dem blå så blir det nog till att lacka.... Kan ev. bli en varianthelt i alu som kan eloxeras i olika färger, lite dyrare skulle jag gissa...

svarta blir helt ok..vad tror du kalaset kommer landa på?

Mälsättningen är att priset inte ska komma över 500:-/paret, även för de som ska sitta i svinginfästningen (lika bra att ha en på varje sida)

Silwer skrev:
är det sånna som inte stukar ramen vid krasch så är det ju klart intressant, jag har en 99a.

Om de inte stukar ramen vid en krash återstår att se :hihi , men målsättningen är den :)

PMR skrev:
Om de inte stukar ramen vid en krash återstår att se :hihi , men målsättningen är den :)
Stämmer in i kören, Vill oxå ha fast till en R1 01:a

(hoppas du tänker testa hållfastigeten på dom med din hoj :D)

The_Wanderer skrev:
Stämmer in i kören, Vill oxå ha fast till en R1 01:a

(hoppas du tänker testa hållfastigeten på dom med din hoj :D)

Hade inte tänkt mig det :) i alla fall inte före juni :lol

Jag är också intresserad, skicka ut pm när du är klar med dina puckar! :tummenupp

Super-Henkan skrev:
Finns det någon som har ritningar eller mått till kraschpuckar till en R1 -98

gärna till alla ... koppling,växelpedal, båda sidorna,sving,

Jag tänkte svarava dem i alu, eller i plast...

Jag vill ha mkt tips på hur man skall göra...

/Henrik

Vet att TOKER här på forumet la upp någon bild på sin fighter men en massa puckar på. Bla rampuckar som satt på gummikuddar

Tjenare!
Ang. puckarna. Som vanligt mycke snack å lite verkstad :) (bortförklaringar läses nedan). Designen med puckar och fästen för montage i motorfästena är klar. Har blivit lovad att en uppsättning, efter semestern, av verkstan :). Så fort jag har testat att allt är OK (ej kraschbarhet, de får nån annan testa) så ska jag skaka fram ett gäng.

Bortförklaringar:
Verkstaden har jobbat övertid sen i februari = inget roligt hemmapul får gå emellan...
Jag lyckades börja säsongen med att vurpa (klantarsle) = tid har gått till att skruva.
Flickvän kräver mycket uppmärksamhet (ni vet hur det är)
Jag har helt enkelt inte fått tummen i arslet!

Tur i oturen är att jag inte har fått några puckar på min R1:a heller! Vid vurpan gled hojen, med tanken först, in i en trottoarkant. Hade jag haft puckar på så hade troligtvis kanten träffat ramen istället för tanken.

Jag lovar att ta tag i tillverkningen efter semestern (börjar igen den 9:e aug).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...