Mår dåligt!

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Hej!

Åkte hem från jobbet igår på kawan. Hade bråttom och det var mkt trafik...

Mitt i en refug står en ktm rc8 inkl förare med utsträckta armar, haveri verkade det som. Han inte stanna och hjälpa till...

Hur gör ni?

Mår skit...

köper man KTM får man väl räkna med lite motor-ras då och då :)

Vad hade du bråttom till? Var det bara jobbet? Sur flickvän? eller ett tv program? Polarna som väntar? Eller sen till maten? Då tycker jag du skall må skit med all rätt..man hjälper en mc-broder i nöd!:mad:

MEN skulle du till ett bröllop, en begravning, eller till din fru/flickväns förlossningen, eller i dessa tider en anställningsintervju, ja då är det ok att gasa förbi:D

Ja, en sån dära KTM ska man inte köpa, bare problemer....err, just ja gjorde ju det.

Kan tänka mig ett par ställen i Örebro då man inte vill stanna eller göra plötsliga filbyten i rusningstrafik. Men man kan ju alltid vända tillbaks!

KTM = Kuta Till Mål ;)
Har man bråttom så har man, men stanna nästa gång :)

KTM=Kicka Tio Minuter;)

Hade du bråttom, så hade du bråttom. Är väl inget att må skit över! Skillnad om han varit skadad.

kan man hjälpa och har tid så varför inte, men annars så kör man på.
stannade 2ggr i sommras, kunde hjälpa ena gången.

Jag kommer ihåg tiden innan mobiltelefoner blev en självklarhet.
Stod ett fordon i vägkanten, så stannade man och kollade om det behövdes hjälp.
Nu utgår man ifrån att de redan ringt efter hjälp, eller att någon annan gjort det.
Även vid olyckor.

Jag stannar oftast.
Gör ni?

Jag kommer ihåg tiden innan mobiltelefoner blev en självklarhet.
Stod ett fordon i vägkanten, så stannade man och kollade om det behövdes hjälp.
Nu utgår man ifrån att de redan ringt efter hjälp, eller att någon annan gjort det.
Även vid olyckor.

Jag stannar oftast.
Gör ni?

Om det är en motorcyklist, alltid. Har ännu inte råkat på en stillastående bilist så det kan jag inte svara på.

Om det är en motorcyklist, alltid. Har ännu inte råkat på en stillastående bilist så det kan jag inte svara på.
Gör det.
Särskilt om du hojjar.
Nästa gång snubben ser en hoj , så är det ingen fuckyouburnoutligist utan en kanskekompis på mopeden.

Den som inte hjälper kan inte förvänta sig hjälp.

Hmm, inte undra på att det var en ktm...roadshowen är tydligen i stan! Var väl kanske en provåkare!

att må dåligt för en sådan sak känns iallafall för mig lite konstig, däremot så hade jag kanske haft dåligt samvete om jag hade haft tid över och bara tänkt jag skiter i honom och åkt förbi.

men om du nu har bråttom till något så ska du ju inte behöva känna att du mår dåligt för att inte ha stannat, troligtvis så har personen mobiltelefon eller så stannar någon annan.

Det är väl inget att må dåligt för......... jag stannar aldrig om dom står efter vägen med problem...... det får dom sköta själv,sånt har man inte tid med. :arsele

fick vajerbrott på väg in till malmö vid avfarten till motorvägen. Flera hojjar som körde förbi, till slut stannade en kille/man i medelåldern tummar upp till honom! Resten borde skämmas!

Hade jag sett någon med problem hade jag stannat.

Jag stannar om det finns möjlighet. Jag tvärnitar ju inte in bakom en annan bil som står på motorvägen tex, men har jag möjlighet stannar jag. Har tom stannat och hjälpt en lastbilschaffis byta hjul på en motorvägsavfart. Tjänade 500 kr på det. :)

Jag stannar om det finns möjlighet. Jag tvärnitar ju inte in bakom en annan bil som står på motorvägen tex, men har jag möjlighet stannar jag. Har tom stannat och hjälpt en lastbilschaffis byta hjul på en motorvägsavfart. Tjänade 500 kr på det. :)
Säkert att det bara var hjulet du hjälpte till med?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!