BikerBoy
Medlem
- Gick med
- 21 Apr 2008
- Ort
- Södra Sverige
- Hoj
- Kawasaki ER-6n -09 GPR+Dynojet ..... R1 -00 Harris slipon *skrotad*
Hej!
Då dom Svenska försäkringsbolagen har en tendens till att sätta väldigt höga premier på våra sporthojar så är det många som tar till "fulknep" på vinterhalvåret.
Många skriver över hojjen på kompis, föräldrar eller liknande för att bara kunna ha garageförsäkring då det inte är säsong, för att sen köpa tillbaka hojjen och ställa på den.
Detta kan ju leda till väldigt många ägare.
T ex en hoj från -99 kanske har 15-20 ägare p.g.a att man bytt ägare till förmån för totalkostnad per år.
Hur ställer NI er till många ägare när ni köper hoj?
Givetvis är det ju skick o.s.v. man ska gå på, men bryr ni er om att det varit 5 eller 15 ägare åp 10 år?
Då dom Svenska försäkringsbolagen har en tendens till att sätta väldigt höga premier på våra sporthojar så är det många som tar till "fulknep" på vinterhalvåret.
Många skriver över hojjen på kompis, föräldrar eller liknande för att bara kunna ha garageförsäkring då det inte är säsong, för att sen köpa tillbaka hojjen och ställa på den.
Detta kan ju leda till väldigt många ägare.
T ex en hoj från -99 kanske har 15-20 ägare p.g.a att man bytt ägare till förmån för totalkostnad per år.
Hur ställer NI er till många ägare när ni köper hoj?
Givetvis är det ju skick o.s.v. man ska gå på, men bryr ni er om att det varit 5 eller 15 ägare åp 10 år?