Månads-Försäkring/Trygghansa??

CBR CRILLE

Kung
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireBlade-08
Undrar om någon vet om månadsförsäkring finns kvar hos trygghansa?
En polare hade precis blivit nekad detta, men jag har ej hört ngt än"
Är detta påväg bort???

Vad jag läst så kör de enbart helårsförsäkring i sitt nya system som kom vid årsskiftet.

prata med dom för 3 min sen dom har det kvar men enligt dom så skulle det inte löna sig att ställa av för sommar månaderna kostar mest i alla fall

Jag blir mörkrädd när jag bara tänker på det.
En polare ringde till if och prata med en tant och hon uppmanade honom att skenförsäkra hojen, skriv den på en förälder som bor 50 mil bort och kör själv, men som tur e så viste han bättre än henne :fatta!
Själv så hade jag helårsförsäkring och fråga TH om man kan ställa av och få tillbaka lite pengar över vintern? Jajjamen det går bra sa dom. Sagt och gjort, jag ställde av hojen. Ringer TH och ska berätta att jag nöjer mig med en billig garagefärsäkring, vad hör man i luren, NEJ! det går inte att göra så, helårsförsäkring får man inte tillbaka pengar för. Ledsen fattig och snopen tackar jag för mig. Efter 3 dagar så har TH satt in 3000:- på mitt konto :huvet VAD ska man säga? :kocko

personligen tycker jag tat det är rent löjligt att tvinga en ha sin vägförsäkring året runt, när varje människa som bor i det här landet vet att det finns vinter när den absoluta majoriteten av hojåkarna inte kör.
Det är fullständigt ologiskt, för min del kostar en helårsförsäkring nästan dubbelt mot en för bara sommarhalvåret, de skiljer på folk med.

Jag har F##N inte råd med Helår!!
Jag kommer typ vara borta sex veckor i sommar pga jobb till sjöss :huvet
Då vill man järna ställa av medans man är ute.
Vi får vänta och se hur de vill ha det, om det inte går så blir det fingret åt TH. :finger

I Danmark är det DYRARE att försäkra sin hoj på vintern. Iaf. hade min kollega det så. De har tydligen statistik där som visar att fler kraschar sina hojar på blött, kallt eller halt underlag än på sommarfina vägar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT