Måla naglarna?

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Jag har ett problem! Jag har alltid vart stolt över mina händer och kvinnor har faktiskt gett mig komplimanger för dessa. Nu har det dock gått åt helvete. Jag jobbar som lackerare och det är halvt omöjligt att få rent mina naglar.

Kan en kille måla naglarna? Isf blir dom svarta, jag klär mig i jeans och T-Shirt alltså ingen svartrockare utan mer en välklädd punkare med rakad skalle. Vill helst se svar från världsvana kvinnor eftersom de flesta killar kommer att flama sönder mig :huvet

Quest skrev:
2307603 Jag har ett problem! Jag har alltid vart stolt över mina händer och kvinnor har faktiskt gett mig komplimanger för dessa. Nu har det dock gått åt helvete. Jag jobbar som lackerare och det är halvt omöjligt att få rent mina naglar.

Kan en kille måla naglarna? Isf blir dom svarta, jag klär mig i jeans och T-Shirt alltså ingen svartrockare utan mer en välklädd punkare med rakad skalle. Vill helst se svar från världsvana kvinnor eftersom de flesta killar kommer att flama sönder mig :huvet
Jag tror det kommer se bra ut, ha inte rött eller rosa nagellack bara utan håll dig till blått, svart eller grönt.

Så länge du inte har ngt ful syntfrilla, lång svart skinnrock eller Blink 182 t-shirt så funkar det. Endast döda fiskar flyter med strömen :tummenupp

Som alternativ kan du ju förebygga fläckar genom att smörja in händerna(speciellt naglarna) med en riktigt fet kräm varje kväll. Pallar du så smörj även under dagen. Fettet gör att skiten inte sätter sig så hårt...
Nagellack på en kille är annars ganska avtändande. Lycka till!

smörj in dig med vaselin..
tvätta sen av med jordnötsolja från apoteket. :rolleyes:

de funkar men är sliskigt.
fråga mig inte hur jag vet det :hihi

SKiten lägger sig inte på naglarna utan in under naglarna, använder silikon handske och har mycket bra tvättmedel jag använder för att få bort färgen som sitter på naglarna/händerna. Men under sitter det så in i helvete.

Måla innan jobbet. tabort nagel lacken och det som fastnar ovanpå med borttagnings medel sen.

prulle skrev:
2307778 Måla innan jobbet. tabort nagel lacken och det som fastnar ovanpå med borttagnings medel sen.

Jag måste nog förtydliga färgen ligger inte PÅ naglarna utan UNDER. Alltså nagellacken ska användas när jag inte jobbar för att slippa sitta och rensa under naglarna 3 timmar innan jag ska gå ut genom dörren.

Jag är ju snickare och upplever att många tjejer gillar lite slitna händer. Kanske inte om de rivs men ändå. Eftersom jag är tjänsteledig för annat jobb nu så håller jag på få kontoristhänder vilket är mycket tråktigt.

Om det bara är naglarna som är slitna så skrubba ner resten för ett bättre helhetsintryck.

Lycka till.

Det finns ju genomskinligt lack som bara gör naglarna blanka och då är de inte så uppenbart målade.
Nagellack på killar.. nja.

NEJ förfaaan måla inte naglarna med något :4skrika
Avtändande är bara förnamnet. Jag kaninte tala för andra tjejer men jag gillar killar som har händer som "arbetat". De enda frökenfingrarna skall vara mina :tuttar

Jag skulle satsa på Vaselinet..det använder vi på jobbet för att undvika missfärgningar med starka färger (jobbar i salong förtillfället). Pilla in lite under naglarna så har du som en barriär där under dagen. Ta bort på kvällen o ha fiiina naglar :D

UrbanTiger skrev:
2308134 Skrapa med en sjuhelvetes vass kniv under nageln så får du bort det mesta. Sen är det cheyit med långa naglar så håll dom korta. Då finns ju lixom inte mycket för färgen att fastna i.
Hederlig gammeldags nagelborste då? Och korta naglar såklart...

Hm.. ja du. Kan bara svara för mig själv och jag anser att det är fruktansvärt fjolligt med nagellack och välvårdare händer på killar. :hihi
OK, att de smörjer in sig för att slippa ha torra händer med självsprickor o annat men där går gränsen i mina ögon.
Lite skit gör absolut ingenting! Snarare tvärtom :yoparty

Så det ser ut som om jag helt enkelt ska låta mina händer vara som dom är och börjar lägga mina krafter på att hitta en chey som kör hoj!

Quest skrev:
2307603 Jag har ett problem! Jag har alltid vart stolt över mina händer och kvinnor har faktiskt gett mig komplimanger för dessa. Nu har det dock gått åt helvete. Jag jobbar som lackerare och det är halvt omöjligt att få rent mina naglar.

I mitt yrke kommer jag i kontakt med måååånga händer varje dag, och det finns nog inget värre än långa feminina naglar på killar. Jo. en sak är värre - och det är om de långa välvårdade naglarna sitter på spretiga äckliga gamla gubbar.
Män ska ha arbetarhänder, som sagts tidigare i tråden. Visserligen har en hel drös av mina manliga vänner målat sina naglar svarta/mörkblåa/mörklila mm emellanåt, men har du smuts under naglarna så lär ju det märkas och kännas ändå.

näe, jag röstar för nagelborsten jag! ;)

Nursey skrev:
2308239 Jag skulle satsa på Vaselinet..det använder vi på jobbet för att undvika missfärgningar med starka färger (jobbar i salong förtillfället). Pilla in lite under naglarna så har du som en barriär där under dagen. Ta bort på kvällen o ha fiiina naglar :D
Annars kan man dra med naglarna mot en vanlig hård tvål så att man får in tvålen under naglarna. Det är också ett bra skydd. :tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back