mätar iställningar

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
fylld av bygglust tog jag bort mätartavlorna och visarna på min blade -98 :) och tänkte fixa egna tavlor..........
men sen ångrade jag mej och skulle sätta tillbaks visarna :confused: :confused: inte plättlätt när jag glömt att markera vad dom ska stå i för ut gångsläge.
nån som har svaret på denna fråga :fakta .
annars finns risken att min hoj gör 300km/t vid typ 6000v :D :D
vilket i och för sig känns bra när man är själv ute och kör :tummenupp

Bifogat

• iuy.jpg
    iuy.jpg
    28.4 KB · Visningar: 293
Prova, prova och prova...!

Varvräknaren fixar du ganska lätt: koppla in den, ställ hojen på tom gång, tryck på visaren så att den visar 1000 rpm (om det nu är din tomgång)

Hastighetsmätaren är värre! Jag löste det på bilen genom att lyfta visaren över stoppet (det stoppet som är vid några km/h) och på det viset få en "nolla". Man får prova några gånger att lyfta den över stoppet, lägga sig bakom en nyare långtradare (dom går inte att köra fortare än 90km/h) på motorvägen. Lyfta tillbaks över stoppet kolla var den stannar och lossa och flytta! det går men det är jobbigt!

Hum, undrar om det går att fatta vad jag menar :öl

Annars kan man ju ha en cykeldator för att kolla hastigheten...eller.......

triple skrev:

Varvräknaren fixar du ganska lätt: koppla in den, ställ hojen på tom gång, tryck på visaren så att den visar 1000 rpm (om det nu är din tomgång)

Hastighetsmätaren är värre! Jag löste det på bilen genom att lyfta visaren över stoppet (det stoppet som är vid några km/h) och på det viset få en "nolla". Man får prova några gånger att lyfta den över stoppet, lägga sig bakom en nyare långtradare (dom går inte att köra fortare än 90km/h) på motorvägen. Lyfta tillbaks över stoppet kolla var den stannar och lossa och flytta! det går men det är jobbigt!

triple skrev:

har en tomgångs skruv som jag använder vid varm körning så jag vet inte exakt tomgång på den......
men hastighets mätaren får jag väl justera med hjälp av ett par hojar......

Okej, jag glömde att du har förknasar hoj... Hade det varit sprut, fixar ju sprutet exakt tomgång...

Räkna ut vilket varv du har på en viss växel vid 90km/h så kan du kolla varvräknaren mot lastbil också... :tummenupp

Det är så att jag jobbar med lastbilar, så det känns hemma på något vis att ligga i 90... :rolleyes:

suck....... :( att en sånt litet misstag ska få så jobbiga konsekvenser.... :( ....ja....ja.........ska bromsa hojen nästa vecka.Så då borde jag ju kunna fixa till varvtalet :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti