mäta ovala förgasare?

skyrider

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
xt125r-05
tja :)

har en oval förgasare på min XT. Undrar hur man mäter diametern på den då? den är endast oval inne vid flotörhuset men rund igen vid anslutningen till motorn.
har testat å sökt men inte fått svar :näsblod
ni kanske kan hjälpa till ? :va

Mäter man inte ovala föggar med både längd och bredd??? Typ HöjdXBredd... Har fått för mej att man gör så på bilföggar iaf...

varför idiotförklaras denhär stackars killen nu då?

jag har inte en jävla aning hur man betecknar storleken på en oval förgasare, jag tror inte heller jag är ensam.

men jag hade postat denna tråd i teknik/mekdelen. efterssom nivån på svaren i denna delen suger. allmäna hojgrejer = andra delar. så tänker jag iaf.

varför idiotförklaras denhär stackars killen nu då?

jag har inte en jävla aning hur man betecknar storleken på en oval förgasare, jag tror inte heller jag är ensam.

men jag hade postat denna tråd i teknik/mekdelen. efterssom nivån på svaren i denna delen suger. allmäna hojgrejer = andra delar. så tänker jag iaf.

tack :)
trodde det var en relativt enkel fråga därför la jag den här. men man kanske borde flytta den till teknik delen då?
hade nämligen tänkt köpa en ny förgasare, tänkte det vore bra och veta vilken diameter den andra har?

tack :)
trodde det var en relativt enkel fråga därför la jag den här. men man kanske borde flytta den till teknik delen då?
hade nämligen tänkt köpa en ny förgasare, tänkte det vore bra och veta vilken diameter den andra har?

jag förstår preics vad du är ute efter och ser inget konstigt med denna fråga så jag förstår inte varför folk aggerar som dom gör. därfav min reaktion.

jag säger inte att du ska eller bör flytta din tråd men det är så jag brukar göra. frågor som inte har något spec att göra med 125or tar jag inte här. man får i 9 fall av 10 samma eller bättre svar ute i stora vida delen av forumet.

lycka till:tummenupp

hittar ingenstans att flytta tråden? om det ens går? går det att ta bort denna och sen göra en ny i teknik forumet? :va

tror inte de går att flytta

jag skulle skapa en ny i teknik :)

Om du endast vill jämföra vad den är för motsvarande storlek mot en rund så mät både höjden och bredden och ta medelvärdet.

Vill du göra det seriösare rita upp hålet i ett cad-program och räkna sedan ut aeran. Ofta är inte en 'oval' förgasare likformig uppe och nere och det gör det svårt att mäta på vanligt sätt.

be någon moderator att flytta tråden om du vill det, för övrigt så har jag ingen aning om svaret på din fråga

Är förgasaren orginal? Isf kanske du kan se på yamahas hemsida eller något?

jo, förgasarn e orginal. MEN de nya har mindre förgasare. ett namn på förgasaren står i intrsuktionsboken och ett tredje mått under sadeln (mikuni 3D6). så det skulle underlätta om man kunde mäta :tummenupp

får testa och mäta breden och höjden å ta medelvärde :) fungerar nog bra, tack för svaren :tummenupp

Enligt bikez.com har XT125R -05 en Mikuni VM20SS
Skulle tro att det är 20mm

Men en osäker källa plus en osäker tolkning blir inte ett säkert svar ;)

tvekar på att den har 28mm

4t brukar ha lite mindre förgasare (125cc då)

men jag säger inte att det är omöjligt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...