Märkligt..

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Kör själv R1 och går i tankar om att ev sälja till hösten för att köpa något nyare. Slogs dock av när jag kollade igenom priser på blocket att det är förvånansvärt många rettor som trots att de är 3-5 år gamla inte ens gått 1000 mil eller bara strax däröver!!? :confused:

Vill minnas att Bike anser att genomsnittet ligger på ca 500-700 mil/år, själv körde jag 1100 under förra säsongen.

Har hört rykten om urdragna mätarsladdar och cykeldatorer men är kan det verkligen vara så utbrett????

Ex på en lågmilare.

http://www2.blocket.se/view/2668168.htm?l=0&c=1&city=0

Tror det kan ligga lite i det faktum att flera hade dom som posörhojar.
Det var ju den coolaste hojen man kunde ha vid tillfället.
Det blir inte många mil mellan hemmet och den lokala korvmojen.

Jag ringde på en Retta som hade varit avställd hela förra året pga. ägaren inte hade råd med försäkring. Ändå sålde han inte hojen föräns i år.

När jag sålde min Retta (-98:a) så hade den gått 3000 ärliga mil.

Wiseguy skrev:
Jag ringde på en Retta som hade varit avställd hela förra året pga. ägaren inte hade råd med försäkring. Ändå sålde han inte hojen föräns i år.

Han kanske sökte nytt jobb, eller nått? Eller :kulspruta gamla rika-farmor

Olzki skrev:
Kör själv R1 och går i tankar om att ev sälja till hösten för att köpa något nyare. Slogs dock av när jag kollade igenom priser på blocket att det är förvånansvärt många rettor som trots att de är 3-5 år gamla inte ens gått 1000 mil eller bara strax däröver!!? :confused:

Vill minnas att Bike anser att genomsnittet ligger på ca 500-700 mil/år, själv körde jag 1100 under förra säsongen.

Har hört rykten om urdragna mätarsladdar och cykeldatorer men är kan det verkligen vara så utbrett????

Ex på en lågmilare.

Svaret är cyckeldator. Man kopplar ur hastighetsmätaren då går inte trippmätaren. Så är det på kawan iaf.

Har jag cyckeldator hmmm???

JB

Wiseguy skrev:
Tror det kan ligga lite i det faktum att flera hade dom som posörhojar.
Det var ju den coolaste hojen man kunde ha vid tillfället.
Det blir inte många mil mellan hemmet och den lokala korvmojen.

Ja det kan iof ligga lite i det. Min hoj närmar sig 3000 "ärliga serviceboksmil" och man börjar ju undra om man bara kommer få skambud på den i höst.

Jas-95 skrev:
Svaret är cyckeldator. Man kopplar ur hastighetsmätaren då går inte trippmätaren. Så är det på kawan iaf.

Har jag cyckeldator hmmm???

JB

Hmmm...vad planerar du då att säga till den hojbroder som sedan skall köpa hojen av dig när du tröttnat på den? "Den har bara gått..." :rolleyes:

Olzki skrev:

Ex på en lågmilare.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=728210#post728210 :7peta

Har en 99:ans som till dags dato gått 1173 ärliga mil.

Farsan köpte ny hoj idag, en 84a som gått 1900 mil :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra